قلب خاشع، فراغت بال و محیط مناسب سه نیاز برای انس با قرآن است
کد خبر: 3317309
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

قلب خاشع، فراغت بال و محیط مناسب سه نیاز برای انس با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در قزوین، با بیان اینکه ماه رمضان با کسب تقوی و تسلیم فرصت مناسبی است تا یک‌سال را با پشتیبانی از آن و بندگی در راه خدا پیش بریم، گفت: قلب خاشع، فراغت بال و محیط مناسب سه نیاز برای انس با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، عصر دیروز، 31 خرداد در جلسه  تفسیر قرآن کریم این هفته که در آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع) برگزار شد، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای کسب تقوی الهی و تسلیم شدن در برابر خداوند متعال دانست و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با کسب تقوی وتسلیم فرصت مناسبی است تا یک‌سال را با پشتیبانی از آن و بندگی در راه خدا پیش برد.

وی با اشاره به ثواب تلاوت قرآن کریم در این ماه مبارک افزود: طبق فرمایش پیغمبر اکرم(ص)، ثواب تلاوت یک آیه در این ماه برابر با ثواب ختم کل قرآن کریم است. این موضوع فقط به معنای بهره بردن از ثواب مطرح نیست، بلکه اثری است که تلاوت در این ماه دارد و به هیچ عنوان قابل قیاس با ماه‌های دیگر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه چگونه می‌توان با قرآن مانوس شد، بیان کرد: طبق فرمایش امام صادق(ع)، هر قاری قرآن برای انس بیش‌تر در این زمینه به سه ابزار قلب خاشع، فراغت بال و بدن آزاد و فضا و محیط مناسب نیازمند است.

وی تأکید کرد: هیچ‌یک از این سه ابزار انس با قرآن مهیا نخواهد شد مگر اینکه در هر یک از موارد ذکر شده رویه خاص مربوط به آن را به کار گیریم. قلب خاشع نه تنها در اوقات دعا، مناجات و تلاوت قرآن، بلکه در تعامل با مردم ایجاد خواهد شد.

عابدینی افزود: زمانی که بدن آمادگی کامل از لحاظ جسمی و روحی، برای تلاوت قرآن داشته باشد و هیچ مزاحمی برسر راه نباشد، سبب می‌شود تا از سفره پر برکت قرآن، برکت نور حاصل قلب و جان فرد گردد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: برای خلوت با قرآن و بهره بردن از آن، باید به موضوع فضای مناسب توجه لازم داشت و اگر این عامل در کنار دو عامل قبل قرار گیرد، حلاوت و شیرینی این تلاوت را با جسم و جان خویش حس خواهیم کرد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بر اساس روایات موجود اگر فرد به جایی برسد که یک کاسه از این شراب ناب بهشتی  که همان قرآن است بنوشد، هیچ حالتی را بهتر از این حالت نمی‌خواهد و در میان عبادت‌ها و اطاعت‌ها نیز، چیزی جدی‌تر از قرآن نمی‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد:  باید مراقب بود تا توجه  به قرآن صرفا به ظاهر آن نباشد و نباید از باطن قرآن غافل شد.

captcha