اساتید ضداسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شوند
کد خبر: 3321246
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
یک اندیشکده صهیونیستی پیشنهاد داد:

اساتید ضداسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شوند

گروه بین‌الملل: یک اندیشکده صهیونیستی اخراج اساتید ضداسرائیلی از دانشگاه‌های آمریکا را به منظور کاهش فعالیت‌های ضداسرائیلی در دانشگاه‌ها خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، مؤسسه سیاست یهودیان در گزارش ارزیابی سالیانه خود (2014-2015) اعلام کرد که بیش از 300 گروه ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارند و آن‌ها مسئول قطعنامه‌های جنبش جهانی تحریم اسرائیل موسوم به «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» (BDS) هستند.
در این گزارش که روز یکشنبه از سوی روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شد، آمده است: ما پیشنهاد می‌کنیم که اساتید فعالی را که از تریبون‌های خود برای پیشبرد برنامه‌های ضداسرائیلی استفاده می‌کنند، معرفی شوند.
این گزارش همچنین جذب سرمایه‌داران یهودی برای کمک به جلوگیری از سوءاستفاده از آزادی علمی در ترویج «اسرائیل‌ستیزی» را برای حل این مشکل پیشنهاد داد.
همچنین اضافه شدن رشته مطالعات اسرائیل به رشته‌های دانشگاهی در آمریکا و افزایش همکاری‌ها با دانشگاه‌های اسرائیل نیز از سوی این اندیشکده صهیونیستی پیشنهاد شد.
این گزارش به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داده شده است.
جنبش BDS  تاکنون با راه‌اندازی کمپین‌های اطلاع‌رسانی و تجمعات اعتراضی توانسته تا حد زیادی دست رژیم اسرائیل را به ویژه در محافل علمی اروپایی و آمریکایی رو کند و از این طریق میلیاردها دلار خسارت به این رژیم وارد کرده است.
این جنبش با هدف افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی بر رژیم اسرائیل تا زمان پایان دادن به اشغال و استعمار سرزمین‌های فلسطینی و احترام به حق بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود، فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرده است.
این جنبش که در ابتدا با مشارکت 171 سازمان فلسطینی کار خود را آغاز کرد در سال 2013 از سوی دو گروه علمی آمریکا با نام انجمن مطالعات آمریکا و انجمن مطالعات آسیایی آمریکایی مورد حمایت قرار گرفت.

captcha