تبلیغات ضد داعش موفق نبوده است/ لزوم تلاش بیشتر برای مقابله با افراط‌گرایی
کد خبر: 3321318
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
وزیر کشور آلمان:

تبلیغات ضد داعش موفق نبوده است/ لزوم تلاش بیشتر برای مقابله با افراط‌گرایی

شعب خارجی: توماس دومزیر با تأکید بر این که تبلیغات ضد داعش به اندازه کافی موفق نبوده است، گفت: باید به تلاش‌های خود در زمینه تشخیص به موقع افراط‌گرایی شدت بخشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان خواستار توجه بیشتر به افراط‌گرایی زنان جوان طرفدار گروه تروریستی داعش شد.
وی به دلیل افزایش تعداد زنانی که در سوریه و عراق در فعالیت‌های تروریستی شرکت می‌کنند، خواستار توضیح به موقع و روشنگری اذهان عمومی شد. 
دومزیر به خبرگزاری آلمان گفت: زنان جوان فروخته می‌شوند، به بردگی گرفته می‌شوند، مورد تجاوز قرار می‌گیرند و تحقیر می‌شوند. این مسائل را باید با وضوح بیشتری بیان کرد. 
وی تصریح کرد: روشن‌گری اذهان عمومی به کمک والدین‌، مدارس، انجمن‌ها و مساجد نیاز دارد. در اکثر موارد، خانواده و دوستان می‌توانند پی به گرایش زنان جوان به سمت داعش ببرند.
وزیر کشور آلمان گفت: ما برای جلوگیری از شرکت کسانی که در آلمان زندگی می‌کنند، در فعالیت‌های تروریستی داعش، کارهای زیادی از جمله گرفتن کارت شناسایی، پاسپورت و پیگردهای قانونی انجام داده‌ایم. ما تقریباً هر هفته از خروج افراد از کشور جلوگیری به عمل می‌آوریم.
توماس دومزیر بیان کرد: ما با سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و سایر کشورها نیز در تماس هستیم. با وجود این می‌بینیم که تعداد این افراد در حال افزایش است. همسایگان اروپایی ما نیز درگیر این مسأله هستند .
دومزیر گفت: ما هنوز موفق نشده‌ایم برای گروه کوچکی از افراد که البته احتمالاً خطرناک نیز به شمار می‌روند، روشن کنیم که داعش یک گروه تروریستی و جنایتکار است. به همین دلیل باید به تلاش‌های خود در زمینه تشخیص به موقع افراط‌گرایی شدت بخشیم.
به گفته دومزیر تبلیغات اینترنتی داعش، از قدرت جاذبه زیادی برخوردار است و تبلیغات ضد آن، تاکنون به اندازه کافی موفق نبوده است.
وزیر کشور آلمان گفت: یکی از اقدامات مهم این است که افرادی که این صحنه را ترک می‌کنند، درباره تجارب خود توضیح دهند. آن وقت از شدت گرایش به افراط‌گرایی کاسته خواهد شد.
 

captcha