چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم؟
کد خبر: 3321368
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
صلاحی عنوان کرد:

چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم؟

گروه ادب: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با طرح این سؤال که چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم، گفت: شهرداری سفارش چاپ کتابت قرآن با خط ایرانی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نکوداشت استاد فقید میرزا طاهر خوشنویس تبریزی با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای سنتی و استادان و اصحاب فرهنگی هنری در شب گذشته، هشتم تیرماه در موزه‌هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که در چنین روزی افتخار بزرگی نصیب من شده است تا در مراسم گشایش و رونمایی از آثار این استاد فقید شرکت کنم. این مهم برای هر ایرانی افتخار کمی نیست.
وی با بیان اینکه یکی از وظیفه‌های سازمان فرهنگی هنری تجلیل از هنرمندان فقید است، افزود: بزرگانی که هنر خود را در نوک قلم‌هایشان جمع کردند و نخستین و بهترین اثر خود را کتابت از قرآن قرار داده‌اند، دارای قدر و منزلت‌ بسیار هستند و دست افرادی چون طاهر خوشنویس را اگر چه در قید حیات نیستند باید بوسید و قدردان‌ آنها بود.
صلاحی با اشاره به دوره 75 روزه ریاست خود و برگزاری بیش از 10 نشست با هنرمندان در این مدت، گفت: تجلیل از هنرمندان باید برنامه جاری سازمان باشد و حداقل هر ماه یک تجلیل از هنرمندان که یکی از جلوه‌های کاری سازمان است، انجام شود.
وی با اشاره به سخنان هنرمندان حاضر در نشست بیان کرد: چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم؟ من این کار را دنبال خواهم کرد تا بدین ترتیب بتوانیم صادر کننده قرآن با چاپ نفیس و خط ایرانی باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اشاره به اینکه جلوه‌های گوناگون هنر نباید فراموش شود، ادامه داد: ایران را به جلوه‌های مختلف هنری می‌شناسند. تاریخ و هویت ما با تجلی جلوه‌های عظیم هنر عجین شده است و باید تلاش کرد تا سطوح گوناگون هنرهای سنتی احیا شود.
وی با اشاره به کانون‌های استقرار سازمان فرهنگی هنری در فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و سایر مکان‌های وابسته گفت: اینها مکان‌هایی برای حضور هنرمندان و ارتباط با آنهاست و سازمان با هنرمندان نشست‌های گوناگونی برگزار خواهد کرد و برای دست‌یابی به خواسته‌های آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و باید از تجربه‌های پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم تا بتوانیم تهران را به عنوان چهره فرهنگی و جلوه‌های فرهنگی نشان دهیم.
گفتنی است، این مراسم با حضور رئیس سه دوره پیشین سازمان، حجت‌الاسلام محمدعلی زم و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان و سخنرانی احمد فلسفی، ایرج نعیمایی، عبدالمجید شریف‌زاده و علی شیرازی در موزه‌های دینی امام علی‌(ع) برگزار شد. 

captcha