تربیت ۴۰ طلبه متخصص برای نقد وهابیت
کد خبر: 3326901
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
فرمانیان خبر داد:

تربیت ۴۰ طلبه متخصص برای نقد وهابیت

گروه حوزه‌های علمیه: معاون موسسه دینی دارالاعلام شیعه با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی نقد وهابیت از تربیت ۴۰ طلبه در این زمینه و بارگذاری ۲۰۰ هزار کتاب در کتابخانه مجازی این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان شب گذشته در دیدار مدیران دارالاعلام و مدیران حوزه علمیه با آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم گفت: موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) از ماندگارترین مراکزی است که تحت اشراف آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی تاسیس شده است.

وی افزود: این موسسه امروز ششمین سالگرد فعالیت خود را در حالی شروع می‎کند که در این سالها فعالیت‎‌های گسترده‎ای در حوزه علمی و پژوهشی برگزار شده است از جمله برگزاری دو دوره تخصصی در زمینه وهابیت که ثمره آن تربیت 20 طلبه متخصص در زمینه وهابیت و 20 طلبه دیگر در سال آینده است.

معاون دارالاعلام بیان کرد: از جمله برنامه‎های این موسسه می‎توان به برگزاری دوره تخصصی نقد وهابیت ویژه طلاب شبه قاره هند و طلاب بشاگردی و اهوازی اشاره کرد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‎های این موسسه می‏‌توان از تلاش در جهت تاسیس پژوهشکده تخصصی در زمینه وهابیت و تلاش در جهت راه اندازی رشته تخصصی دکتری ویژه وهابیت در دانشگاه ادیان اشاره کرد که موافقت آن اعلام شده است.

وی گفت: کتابخانه این مرکز از قوی ترین کتابخانه‎ها در جهان اسلام در زمینه نقد وهابیت است زیرا این کتابخانه با 12هزار جلد کتاب و 500 پایان نامه دانشجویان عربستانی و پایان‌نامه‎های حوزوی و... بهترین فضا را برای مطالعه پژوهشگران مهیا کرده است ضمن اینکه در حال حاضر در کتابخانه مجازی این مرکز، 200 هزار کتاب گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: سایتی در درون این مرکز در حال بارگذاری است که از بهترین سایت‎های تخصصی در زمینه وهابیت در سطح جهان است زیرا 2هزار مقاله و کتاب و 1000 پرسش و نقد وهابیت و .... به همراه بخش تصویر و صوت و فیلم در این سایت قرار خواهد گرفت.

فرمانیان تصریح کرد: یکی از فعالیت‎های این موسسه در زمینه انتشار نسخ خطی پیرامون نقد وهابیت از علمای اسلامی است که تاکنون یک کتاب چاپ و هشت کتاب در دست انتشار است که البته اگر کسی از کتابی خاص در این زمینه ردپایی دارد این مرکز آمادگی خرید و انتشار این کتاب را دارد.

وی گفت: یکی از بخش‎های انتشاراتی در این موسسه تلاش در جهت انتشار بهترین مقالات تخصصی داخلی و خارجی در نقد وهابیت است که در این بین ده مقاله از بین 4هزار پایان نامه انتخاب و چاپ شده است همچنین در این مرکز 20 کتاب در حال چاپ است.

معاون دارالاعلام بیان کرد: کنگره خطر جریان‎های تکفیری به همت این موسسه برگزار شد که حاصل آن انتشار 37 جلد کتاب ویژه کنگره و انتشار یک مجموعه 5 جلدی نقد وهابیت اهل سنت است که خوشبختانه همه مطالب آن توسط آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‎الله سبحانی مطالعه شده است.

وی از انتشار مجله سراج منیر و مجله سلفی پژوهشی خبر داد و گفت: در آینده مراودات بیشتری با مراکز علمی برای تفاهم های جدید در این حوزه انجام خواهد شد و در عرصه رسانه نیز همچون گذشته که محصولات فاخری برای پخش از شبکه‎های ملی و بین‌المللی ساخته شد در آینده نیز این امر با قدرت انجام خواهد شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از دو تن از اساتید این مرکز در حضور آیت‎‌الله‎العظمی مکارم، تجلیل شد.

captcha