فضای قزوین هر سال به نسبت سالهای گذشته قرآنی‌تر دیده می‌شود
کد خبر: 3327116
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

فضای قزوین هر سال به نسبت سالهای گذشته قرآنی‌تر دیده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فضای استان هر سال به نسبت سالهای گذشته قرآنی‌تر دیده می‌شود، گفت: فاصله ما با قرآن هنوز بسیار زیاد است و همچنان این شکاف عمیق وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به برپایی برخی نمایشگاه‌های قرآن در سطح شهر قزوین اظهار کرد: نشر صوت، قرائت، تجوید و تفسیر قرآن کریم بسیار عالی و مفید است اما انتقاد کوچکی که به این دست نمایشگاه‌ها وارد می‌شود، بحث تابلوهای «وان یکاد» است که وجود بیش اندازه این تابلوها این تلقی را به بیننده می‌دهد که گویا قرآن فقط برای مقابله با چشم زدن و چشم خوردن است، امکان اینکه عده‌ای از مردم تجاری باشند و قرآن را اینطور ببینند وجود دارد ولی نگاه قرآنی اینطور نیست.

عابدینی  با بیان اینکه مساله چشم زخم وجود دارد ولی نباید از قرآن کریم استفاده ابزاری و تجاری نمود، عنوان کرد: عزیزانی که زحمت کشیده و این مجموعه ارزشمند قرآنی را پدید آورده‌اند اگر تنها همین ویراستاری ظاهری را رعایت کنند تا خدای ناکرده مردم این برداشت را نداشته باشند که این کتاب مقدس برای کف‌بینی و رمالی است، جامعه را از آسیب‌های جدی دور کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه علی به ذکر الله تطمئن القلوب بیان کرد: یکی از راه‌‌های رعایت حقوق قرآن تفکر در آیات و تدبر و تامل در کلام خداوند است و همچنین به کار گرفتن قرآن مجید در زندگی است، همانطور که خداوند فرموده است قرآن ذکر است و قلب‌ها به واسطه ذکر ایمان و اطمینان پیدا می‌کند.

امام جمعه استان قزوین با بیان اینکه قرآن رحمت و شفاست ادامه داد: قرآن کریم پیام‌هایی دارد که دل آدمی را آرام کرده و مشکلات را ازبین می‌برد  و راه زندگی با آرامش را به انسان‌ها نشان می‌دهد و وقتی دیدگاه ما این‌گونه شد دیگر یک آیه مخصوص را تابلو نمی‌کنیم تا هرکجا رفتیم این آیه را به فروش برسانیم.

عابدینی در خاتمه گفت: فضای قرآنی استان هرسال نسبت به سال پیش قرآنی‌تر دیده می‌شود اما متاسفانه فاصله ما با قرآن هنوز بسیار زیاد است و همچنان این شکاف وجود دارد.

captcha