توانایی فهم معنا و مفهوم قرآن با مطالعه حساب‌شده به‌دست می‌آید
کد خبر: 3328669
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

توانایی فهم معنا و مفهوم قرآن با مطالعه حساب‌شده به‌دست می‌آید

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین بر مطالعه حساب‌ شده قرآن تأکید کرد و گفت: توانایی فهم معنا و مفهوم قرآن با مطالعه حساب‌ شده به‌دست می‌آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین صبح امروز چهارشنبه، 24 تیرماه در دیدار خواهران سحر و سپیده  بهرامی، دو تن از حافظان کل قرآن‌کریم، اظهار کرد: تمام سوره‌های قرآن کریم با نقشه و حساب مشخص نازل شده است و آیه‌های یک سوره در معنا و مفهوم تکمیل‌کننده رسالت یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: قرآن باید با حساب و نقشه مطالعه و قرائت شود تا توانایی فهم معنا و مفهوم آن به‌دست آید و باید نگاه‌های جاهلانه به سوره‌ها و آیات قرآن به معناشناسی حقیقی تغییر پیدا کند تا زیبایی قرآن نمود بیشتری پیدا کند.

امام‌جمعه قزوین با بیان برخی از آیات قرآن که در آن به اهمیت ذکر اشاره شده است، تأکید کرد: در قرآن کریم  به صرفه‌جویی و نحوه درست استفاده کردن نعمت‌های خداوند تأکید شده است اما در حوزه معنویت، ذکر و اعمال مربوط به آن، بر اهتمام انجام بیشتر این اعمال تأکید می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ذکر در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد بیان کرد: تا پیش‌ازاین که خداوند انسان را به ذکر توصیه کند او را با نام‌های «یا ایها الناس، یا ایها الانسان و یا بنی‌آدم» خطاب قرار می‌داد اما پس از توصیه ذکر، انسان با عناوین «یا ایها الذین آمنوا» و «یا ایتها نفس المطمئنه» خطاب قرار می‌گیرد چرا که با ذکر، نورانیت و معنویت در انسان ایجاد می‌شود و انسان نزد خداوند محبوب می‌شود.

وی گفت: مراتبی که انسان از راه ذکر به‌دست می‌آورد متفاوت است و جایگاه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در بهترین مراتب قرار دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین نقش و جایگاه پدران و مادرانی که در تربیت حافظان قرآن تلاش می‌کنند را بسیار والا دانست و از پدر و مادر سپیده بهرامی 16 ساله و سحر بهرامی 11 ساله حافظانی که در این نشست حضور داشتند قدردانی کرد.

captcha