«ماه تئاتر استان‌ها» به دنبال حمایت نظام‌مند گروه‌های نمایشی شهرستانی است
کد خبر: 3335077
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
توحید معصومی:

«ماه تئاتر استان‌ها» به دنبال حمایت نظام‌مند گروه‌های نمایشی شهرستانی است

گروه هنر: حمایت متمرکز و سنجیده شده از گروه‌های تئاتر شهرستانی که در جشنواره تئاتر «سوره ماه» عناوین برگزیده را از آن خود کرده‌اند، هدف از برگزاری رپرتوار «ماه تئاتر استان‌ها» است.

توحید معصومی، مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در هر یک از ادوار برگزاری جشنواره تئاتر «سوره ماه»، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خود را متعهد به این کرده است تا امکان اجرای عموم را برای آثار برگزیده جشنواره فراهم آورد.
وی ادامه داد: تاکنون هم چنین بوده است که به ویژه در مورد آثار نمایشی تهران در هر یک از تالارهای نمایشی حوزه هنری به فراخور شاهد اجرای عموم آثار برگزیده جشنواره تئاتر «سوره ماه» باشیم و البته این مسئله در مورد آثار برگزیده شهرستانی جشنواره نیز صدق کرد و شرایطی فراهم شد تا گروه‌های شهرستانی نیز برای اجرا در سالن‌های نمایشی حوزه هنری به تهران بیایند.
مسئول اجرایی نخستین رپرتوار «ماه تئاتر استان‌ها» تصریح کرد: با این وجود با توجه به اینکه تاکنون به غیر از امکان اجرای عموم آثار شهرستانی، باقی مسئولیت‌ها به گروه‌های نمایشی شهرستانی محول شده بود لذا به تدریج به دلایلی از جمله استقبال کمرنگ مخاطبان از اجرای عموم آثار شهرستانی، به نوعی روند فرسایشی گروه‌های نمایشی که از استان‌های مختلف به تهران آمده بودند را شاهد بودیم.
معصومی در ادامه گفت: تصمیم گرفته شد که دعوت از گروه‌های نمایشی شهرستانی و امکان اجرای عموم آثار آنها به شکلی متمرکز و هدفمند به انجام برسد لذا ترتیبی داده شد تا در قالب برگزاری یک رپرتوار از گروه‌های برگزیده شهرستانی جشنواره تئاتر «سوره ماه» به شکل مجتمع برای اجرای عموم در تهران دعوت شود که با وجود آنکه تعداد نوبت‌های اجرای آنها کم است، اما مزایایی را نیز دربردارد.
این کارگردان تئاتر افزود: یکی از این مزایا آن است که کارهای تبلیغاتی مربوط به هر یک از نمایش‌ها را مرکز هنرهای نمایشی به شکلی منضبط و فراگیر خود به عهده گرفته است که در نتیجه در هر نوبت اجرا قطعاً با استقبال حداکثری مخاطبان مواجه خواهیم بود.
وی تأکید کرد: از جمله دیگر مزایای این رپرتوار، شرایط بهینه اسکان و پذیرایی از گروه‌های نمایشی است که همه این امور را نیز مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تقبل کرده است که گروه‌ها در فضای آرام و صمیمی تنها به بعد فنی کار خود بیندیشند و امیدواریم با جلسات نقد و بررسی که برای آنها در نظر گرفته شده نتایج خوبی نیز حاصل شود.
معصومی در پایان گفت: به دلیل تعهدی هم که نسبت به اجرای عموم نمایش «سفید» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا داریم و این نمایش باید تا 10 مرداد اجرای خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری ادامه دهد، لذا تا این تاریخ تماشاخانه ماه تحت پوشش این رپرتوار نیست و سپس نمایشی جایگزین آن خواهد شد.
یادآور می‌شود، رپرتوار «ماه تئاتر استان‌ها» با شرکت 7 نمایش برگزیده از 7 استان از 5 مرداد آغاز و تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت.

captcha