خواندن قرآن توأم با تفکر، تدبر و توجه به معانی آن باشد
کد خبر: 3340733
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
عابدنی:

خواندن قرآن توأم با تفکر، تدبر و توجه به معانی آن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام‌جمعه معمولان با بیان این‌که تلاوت قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: شایسته است مطالعه و خواندن قرآن توأم با تفکر، تدبر و توجه به معانی آن باشد.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام‌جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با آثار تلاوت قرآن، گفت: تلاوت قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: تلاوت کردن قرآن مسئله مهمی است و پیامبر اکرم(ص) در این مورد می‌فرمایند «اگر زندگی سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و قیامت و امنیت در روز هراس که همان روز قیامت است، را می‌خواهید، اگر نجات از حرارت شدید و سیراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگینی در روز، و سبکی اعمال را می‌خواهید، قرآن را مطالعه کنید که یادآور خدای رحمان است».
عابدینی ادامه داد: مطالعه قرآن، خواندن آن توأم با تفکر، تدبر، و توجه به معانی آن است، همچنین پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می‌فرماید: هر کس قرآن بخواند گویی به مرتبه پیامبری رسیده است.
امام‌جمعه معمولان با بیان این سؤال که انسان در نزد خداوند چه‌قدر قرب دارد؟ تصریح کرد: قاری قرآن هم به آن معنایی که توجه به قرآن و عامل به قرآن باشد به پیامبری می‌رسد با این تفاوت که به او وحی نمی‌رسد.
وی تصریح کرد: امام حسن‌ مجتبی(ع) می‌فرماید «هر کس قرآن بخواند دعایش بلافاصله یا با کمی تأخیر مستجاب می‌شود، لذا اگر انسان برای مستجاب شدن دعایش از درگاه الهی به قرآن متوسل شود و آن‌را شفیع قرار دهد و بگوید خدایا اگر مصلحت من در آن است به عظمت و آبروی قرآن این حاجت را در حق من عنایت بفرما، به حاجتش می‌رسد».
عابدینی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: خانه‌هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید، و همانند قوم یهودا و نثارا که تنها در کنیسه و کلیسا عبادت می‌کنند و خانه‌های خود را از عبادت تعطیل کرده و آن‌را به مانند گورستان تبدیل کرده‌اند، نباشید.
امام‌جمعه معمولان تصریح کرد: خانه‌ای که در آن قرآن زیاد خوانده شود، خیر و برکتش زیاد است، و اهل خانه تا مدت‌ها از آن لذت می‌برند.
وی تصریح کرد: همان‌گونه که ستارگان برای زمینیان می‌درخشند، خانه نیز برای آسمانیان می‌درخشد، پس با توجه به آثار و فضایل قرآن، جدیت لازم را در قرائت قرآن و عمل کردن به آیات آن داشته باشیم.

captcha