نواختن نمادین زنگ نماز در مدارس خراسان رضوی
کد خبر: 3345882
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
همراه با زنگ مهر صورت می‌گیرد؛

نواختن نمادین زنگ نماز در مدارس خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اجرای نمادین زنگ نماز همراه با زنگ مهر در سال تحصیلی جدید، گفت: فرمتی طراحی شده که فرمانداران و بخشداران هر منطقه بتوانند پروژه مهر را ارزیابی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که 27 مردادماه در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سال گذشته حائز رتبه‌های نخست کشوری شده است، اظهار کرد: کسب رتبه اول مسابقات سراسری قرآن و عترت در گروه دختران و پسران و جذب بی‌سوادان در نهضت سوادآموزی از مهم‌ترین دستاوردهای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اجرای نمادین زنگ نماز همراه با زنگ مهر در آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: فرمتی طراحی شده که فرمانداران و بخشداران هر منطقه بتوانند پروژه مهر را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در 13 سیاست کلان به بازنگری و جذب نیروی انسانی تأکید کرده‌اند، عنوان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز را برای اول مهر امسال برآورد کرده‌ایم، با توجه به اینکه ساعت کاری کارمندان با 20 سال سابقه کاری کم شده با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد که تدابیری برای این امر انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خود را باید با شرایط جامعه هماهنگ کند، اظهار کرد: شرایطی مانند ییلاق و قشلاق روستائیان، حضور تیم جدید و بازنشستگی در نظام آموزش و پرورش و مواردی از این قبیل، سبب می‌شود که برنامه هر سال تغییر کند و آموزش و پرورش باید با توجه به این شرایط هر سال یک برنامه ریزی خاص داشته باشد.

وی به تقسیم‌بندی نامتوازن نیروی انسانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اولین سیاست علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی بود، از همین رو تعداد زیادی از آموزش و پرورش خارج شده و اکنون دوران ریاضت نیروی انسانی را طی می‌کنیم تا نیروی کارآمد در دستگاه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مبلغ 150 هزار تومان برای مقطع ابتدایی، 180 هزار تومان متوسطه اول و 220 هزار تومان برای متوسطه دوم به عنوان شهریه امسال در نظر گرفته شده است، گفت: این هزینه برای ثبت‌نام دانش آموزان مقرر شده که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

captcha