نگاه تک‌بعدی به مساجد نداشته باشیم
کد خبر: 3349567
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

نگاه تک‌بعدی به مساجد نداشته باشیم

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مساجد تنها برای برپایی نماز جماعت نیست و این مکان مقدس جایی است که باید تمام کارهای مهمی چون صله‌رحم، کارهای علمی و دینی، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که روز گذشته در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به در پیش بودن هفته دولت ضمن تبریک این هفته به دولت‌مردان دلسوز، با صداقت و ولایتمدار اظهار کرد: عده‌ای گمان می‌کنند باید با اتکا به اجانب کارهای کشور را به‌پیش ببرند و دستی از بیرون برای رفع مشکلات کشور به کمک مسئولان و دولت‌مردان بیاید.

وی ایمان، وحدت و رهبری که ایمان و تقوا را به مردم آموخت را سه عنصر پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و ادامه داد: پس از تکیه به این سه عنصر خداوند نیز عنصر امدادهای غیبی را هدیه کرد و این مهم سبب شد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

این مقام مسئول سه عنصر سرمایه، نیروی انسانی و مدیریت را عامل پیشرفت هر جامعه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: در نگاه به دولت‌ها هم سه عنصر وجود دارد که به دلیل اینکه عوامل پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه در جامعه ما سه عنصر سرمایه، نیروی انسانی و مدیریت در حد اعلا وجود دارد و ضروری است دولت‌مردان با تکیه بر آنها کشور را به پیش ببرند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از استعدادهای داخلی به‌منظور رفع بیکاری، تولید مفید و فعال کردن کارخانه‌هایی که در حال ورشکسته شدن هستند دغدغه دولت باشد و نهصد هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق این هدف هستند.

وی تأکید کرد: نباید بگوییم آمریکا کدخدا است چرا که آنها در اداره امور داخلی خود هم با مشکل مواجه شده‌اند و نیازمند کدخدا هستند تا آنها را اداره و مدیریت کند؛ در مذاکرات هسته‌ای هم آمریکایی‌ها به دلیل این که با مشکلات عدیده داخلی دست‌به‌گریبان هستند پیش‌قدم شده‌اند و نیازمند مذاکره هستند و چاره‌ای جز مذاکره ندارند.

آمریکایی‌ها آرزوی نفوذ در ایران را به گور خواهند برد

این مقام مسئول با اشاره به تمایل و همراهی منافقان برای نفوذ آمریکایی‌ها به ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند به ایران نفوذ کند و برای این کار به دنبال کسانی هستند که راه را برای آنها هموار کنند و منافقان در این مسیر به دنبال آن هستند که آمریکایی‌ها را حمایت و راهنمایی کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها آرزوی نفوذ در ایران را به گور خواهند برد خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید منافقان مریض هستند، اینها درست‌شدنی نیستند و خداوند مرض آنها را زیاد کند تا به مرگ آنها منجر شود.

وی اذعان داشت: منافقانی که گمان می‌کنند اگر استکبار جهانی به آنها چراغ سبز نشان دهد و آنها را تحویل بگیرد می‌توانند مسیر نفوذ به ایران را برای آنها هموار کنند آرزویی است که آن را به گور خواهند برد و از این فکر چیزی نصیب آنها نخواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به نقش و جایگاه رهبری و روحانیت برای جلوگیری از نفوذ مستکبران به کشور و عزت و اقتدار ملت، خطاب به استکبار جهانی و آمریکا گفت: هرگز برای نفوذ به ایران به دنبال منافقان نباشید زیرا آنها و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند این مسیر را برای شما هموار کند چراکه ایران کشور قرآن پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است و هنوز آنها قدرت واقعی ایران را ندیده‌اند.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی، پیشرفت‌های این صنعت را بسیار عظیم و مهم دانست و اظهار کرد: پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور لرزه به اندام دشمنان انداخته، صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرده و آمریکایی‌ها را از رجزخوانی به سکوت واداشته است و جرأت بیان اتهامات و تهدیدهای گذشته را از آنها گرفته است.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: یکی از دلایل مهم عزت کنونی کشور به خاطر وجود صنعت دفاعی قدرتمند به‌دست‌آمده که این مهم به دلیل عمل به آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» است.

هجرت احمد ابن موسی (ع) حرکتی تبلیغی و ولایی بود

این مقام مسئول به‌روز بزرگداشت احمد بن موسی، شاهچراغ شیراز هم اشاره کرد و اذعان داشت: حرکت احمد بن موسی (ع) همانند حضرت فاطمه معصومه (ع) در یک خطه دیگر جغرافیایی ایران حرکتی تبلیغی و ولایی بود و ضروری است به این هجرت که برای تبیین امر ولایت صورت گرفت توجه ویژه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام در بیان اهمیت امر ولایت گفت: خداوند به پیامبر (ص) می‌گوید آن امر مهم را به مردم برسان و در آن زمان پیامبر (ص) در غدیر خم دست امام علی (ع) را بالا می‌آورد و ولایت ایشان را به مردم معرفی می‌کند و از آنها می‌خواهد این موضوع مهم را برای کسانی که در این جمع حضور نداشتند اطلاع دهند.

وی به روز بزرگداشت علامه مجلسی و خدمات عظیم علمی این عالم دینی هم اشاره کرد و اظهار داشت: علامه مجلسی در مسیر حفظ و حراست از میراث گران‌قدر پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) حرکت کرد و 110 جلد کتاب ارزشمند بحارالانوار نشان‌دهنده این مهم است.

امام جمعه قزوین به آتش‌سوزی مسجدالاقصی هم اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی روز جهانی مسجد مطرح شده و ضروری است به این مناسبت فرصت‌هایی که می‌توان در مساجد از آن بهره‌مند شد را به خوبی شناسایی کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: مساجد تنها برای برپایی نماز جماعت نیست و این مکان مقدس جایی است که باید تمام کارهای مهمی چون صله‌رحم، کارهای علمی و دینی، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در آن صورت گیرد.

امام جمعه قزوین شهید اندرزگو را سرداری رشید، عالم، اندیشمند، مجاهد و مبارز معرفی کرد و بیان داشت: دوران مبارزه شهید اندرزگو دوران مظلومیت طلبه‌ها بود و ایشان در مبارزات خود آنقدر تحت فشار قرار گرفت که مجبور شد به نجف مهاجرت کردند و بعدها برگشتند و در سال 57 به دست عوامل شاه ترور شدند.

وی به حمله متفقین به ایران و فرار خفت‌بار رضاشاه هم اشاره کرد خاطرنشان کرد: کسی که باید از کشور خود حمایت و دفاع کند در سخت‌ترین شرایط ملت خود را رها کرد و فراری شد؛ درحالی‌که ادعای وطن‌پرستی و میهن‌پرستی را با خود به یدک می‌کشید و این اتفاق نشان داد که این علما هستند که همواره حافظ منافع ملت و کشور هستند و بالا رفتن شیخ فضل‌الله نوری به روی چوبه دار گویای این مطلب است.

captcha