باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
کد خبر: 3366215
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به اینکه مساحت این باغ موزه 10 هکتار است، افزود: 5 هکتار از اراضی این باغ موزه تملک شده که پس از کار طراحی و مطالعه در کنار پارک جنگلی باراجین و در کنارالمان شهدای گمنام قزوین ساخته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، با اشاره به اینکه در این باغ موزه قرار است آثار رزمندگان شهدا و تجهیزات نظامی باقی‌مانده از دفاع مقدس نمایش داده شود، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و احداث تالارهای مختلف برای برنامه‌های دفاع مقدس نیز راه‌اندازی خواهد شد.

طاهر خانی عنوان کرد: یاد حماسه آفرینان دفاع مقدس باید همیشه در کشور جاودان بماند، چرا که آنها برای دفاع اسلام
و کشور به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جانشان را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی ملت ما در دفاع مقدس نتیجه جانفشانی شهدا بود، بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن امروز برای انحراف جوانان به تهاجم فرهنگی روی آورده، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس بهترین راه انتقال پیام شهدا به نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی است.

captcha