اعزام ۳۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به راهیان نور
کد خبر: 3382983
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

اعزام ۳۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به راهیان نور

گروه اجتماعی: ۳۰ هزار دانش‌آموز استان خراسان رضوی امسال در قالب راهیان نور، در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سرهنگ علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)، امروز 15 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: امسال از استان خراسان رضوی 60 هزار زائر به غرب، شمال غرب و جنوب کشور در قالب زائران راهیان نور اعزام خواهند شد که سهم  دانش‌‌آموزان از این تعداد 30 هزار نفر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه استان خراسان رضوی سال گذشته بین 32 استان کشور از نظر کیفیت برگزاری سفرهای راهیان نور رتبه اول را کسب کرد، ابراز کرد: دلیل این موفقیت همکاری خوب سازمان آموزش و پرورش با سپاه امام رضا(ع) بود از همین رو هیچ حادثه‌ای سال گذشته از سفرهای راهیان نور استان به ثبت نرسید.

وی گفت: طرح راهیان نور با هدف احیای فرهنگ ایثارگری، مشتاقان شهدا را به صحنه‌های دفاع انقلاب اسلامی اعزام می‌کند تا این افراد با شهدا تجدید میثاق کرده و خودشان را در برابر حملات استکبار بیمه کنند.

افراسیابی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وظیفه اعزام تا ارودگاه‌های مناطق جنگی را دارد، عنوان کرد: اسکان و تغذیه و مسئولیت دانش‌آموزان در مدت اقامت در مناطق عملیاتی بر عهده سپاه است.

وی در ادامه اظهار کرد: کل فرآیند اعزام تا بازگشت، در قالب طرحی با عنوان از مدرسه تا مدرسه به مدت شش روز طول می‌کشد و از سطح استان تعداد دانش‌آموزان پسر 16 هزار نفر و تعداد دانش‌آموزان دختر 14 هزار نفر خواهند بود که به صورت کاروان‌های 44 نفره از طریق ریل اعزام خواهند شد.

اعزام دانش‌آموزان حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه نیمی از هزینه اعزام را سپاه و نیمی دیگر را آموزش و پرورش تقبل می‌کند، گفت: به طور کلی اعزام دانش‌آموزان حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد و سرانه هر دانش‌آموز حدود 320 هزار تومان برآورد شده است.

وی تعداد اعضای هر کاروان‌ راهیان نور را 44 نفره عنوان کرد و افزود: اعزام از طریق ریل امنیت سفر را تضمین خواهد کرد، ضمن اینکه لازم است یک راوی و یک روحانی به همراه هر کاروان وجود داشته باشد و علاوه بر آن معلمان هم در کنار دانش‌آموزان خواهند بود.

افراسیابی با اشاره به اینکه فقط دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، افزود: بسیاری از خانواده‌ها به خاطر برگزاری اردوهای راهیان نور ابراز رضایت می‌کنند و از اینکه راهیان نور توانسته است بر اخلاق فرزندانشان تاثیر مثبت بگذارد، همواره از مسئولان تشکر می‌کنند.

وی عنوان کرد: در نظرسنجی‌هایی که طی سال‌های گذشته از دانش‌آموزان اعزامی به عمل آمد، بیش از 85 درصد آن‌ها مایل بودند که دوباره در این مناطق حضور پیدا کنند و سند این موضوع هم حضور خانواده‌ها در این مناطق است که هر سال به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود زیرا تأثیر فرزندان به خانواده را نشان می‌دهد.

captcha