مصلی تهران آماده مادران و کودکان عزادار علی‌اصغر(ع)/ برای نذری بزرگ می‌آیند
کد خبر: 3385637
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

مصلی تهران آماده مادران و کودکان عزادار علی‌اصغر(ع)/ برای نذری بزرگ می‌آیند

گروه جامعه: صبح فردا در تهران و سه هزار و ۵۰۰ نقطه از جهان از جمله مصلی تهران مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندان شیرخوارشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور تعداد زیادی از مادران و کودکان شیرخوار آنها صبح فردا در ایران و بیش از سه هزار و 500 نقطه جهان برگزار می‌شود.
در این مراسم که به پاسداشت شهادت حضرت علی اصغر(ع) و روایت شهادت مظلومانه ایشان برگزار می‌شود، کودکان شیرخوار در حالی که سربند «یا صاحب‌الزمان(عج)» بر سر دارند، نذر یاری امام زمان(عج) می‌شوند.

در سال جاری این مراسم در تمام استان‌های ایران و بیش از 40 کشور جهان از جمله 11 جلسه در بحرین، 150 جلسه در عراق، 11 جلسه در کویت، 10 جلسه در عربستان و جلسات مختلفی در قطر، عمان، لبنان، هند، لیبریا، نیجریه، سیرالئون، گینه، تانزانیا، ماداگاسکار، 10 ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس و ...، آلمان، انگلستان(لندن)، سوئد، کانادا، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی و استرالیا برگزار می‌شود.

گزارش ایکنا حاکی است، در مراسم شیرخوارگان حسینی در سال گذشته بیش از چهار میلیون مادر و کودک حضور داشتند. در سال جاری نیز این مراسم در تهران در مهدیه تهران و مصلی امام خمینی برگزار می‌شود و همینک مسئولان برگزاری این مراسم در حال آمادهسازی مصلی برای برگزاری این مراسم هستند.

به گزارش ایکنا در این مراسم علاوه بر عزاداری سوگند نامه مادران به این مضمون که «یا صاحب الزمان/ فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم / او را برای ظهور نزدیکت برگزین و محفظ کن / یا وصی حسین یا علی اصغر ادرکنی» قرائت می‌شود.

captcha