مسئولان شعار هیهات منا الذلة را سر لوحه‌ کار قرار دهند
کد خبر: 3385643
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

مسئولان شعار هیهات منا الذلة را سر لوحه‌ کار قرار دهند

گروه اجتماعی: یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید شعار هیهات منا الذلة را در هیئت‌های خود به کار ببریم، گفت: مسئولان نیز در کارهای اجرایی این شعار را سر لوحه‌ کارهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسن دهقان نژاد، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه نصب بعضی از بنرها و تبلیغات موجود در سطح شهر زاییده تفکر آدمی است، اظهار کرد: مسئولان باید با کسانی که سالیان طولانی به عنوان کارشناس مذهبی در مراسم حضور داشته و با سبک زندگی مردم و زندگی امام حسین (ع) آشنایی کافی دارند مشورت نمایند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه استکبارجهانی به دنبال این است تا عزت ما را زیر سوال برد، افزود: باید به دنبال آن باشیم که شعارها در خصوص مقتضیات زمان سنجیده انتخاب شود و بهتر است تمامی هیئات مذهبی شعار واحدی را در خصوص قیام امام حسین(ع) انتخاب کنند.

دهقان‌نژاد عنوان کرد: هدف از انتخاب شعارهای واحد در هیئات، ملموس کردن این شعارها در سطح شهر است و این کار باید به صورت هوشمندانه صورت گیرد تا تمامی اقشار جامعه با هر آیین و مذهبی را به سوی خود بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان در امر تبلیغ، این مباحث را در اجرای کارهای خود منظور کنند، گفت: این مباحث در ارتباط با صداوسیما، بنرهای تبلیغاتی نصب شده از سوی ارگان‌ها و بنرهای موجود در سطح شهر نیز قابل اجرا بوده و فقط مختص به موضوع خاصی نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم و گرایش به سبک زندگی غربی، بیان کرد: روحانیون و مادحین جهت تغییر سبک زندگی مردم از سبک غربی به سبک زندگی حسینی تلاش کرده و با توجه به نیاز جامعه و مسائل روز موجود اقدام به سخنرانی کنند.

دهقان‌نژاد درخاتمه کاربردی کردن این مسائل را در گرو همکاری، هماهنگی، اتحاد و انسجام مسئولان و مردم دانست و تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین مردم، مسئولان و روحانیون، می‌توان مراسم محرم امسال را به سبک حسینی و با کیفیت بسیار بهتری برگزار کنیم.

captcha