کشورهای استکباری از حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های انقلاب هراس دارند
کد خبر: 3426996
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
عاقلی:

کشورهای استکباری از حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های انقلاب هراس دارند

گروه سیاسی: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، گفت: کشورهای استکباری از حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های انقلاب هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، در جلسه کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان آذربایجان غربی که در محل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی و با حضور اعضای کمیته دانشجویی برگزار شد، ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در مسیر تحولات جامعه پیشرو بوده و هستند اظهار کرد: دانشگاه‌ها تریبون و بلندگوی فرهنگی و فکری جامعه هستند و باید در جریانات و مناسبت‌های انقلابی و مذهبی اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: 13 آبان‌ماه متعلق به تمام اقشار جامعه است و دانشجویان نیز نقش پررنگی در تسخیر لانه جاسوسی داشته‌اند و وظیفه تمام آحاد مردم بالأخص دانشجویان و دانشگاهیان است تا با حضور پرشور و انقلابی درصحنه‌های انقلاب و با درایت و آگاهی توطئه‌های استکبار را خنثی کنند.
عاقلی با اشاره به لزوم برگزاری راهپیمای‌ها و مراسم انقلابی به‌صورت متحد و یکپارچه اظهار کرد: دشمن و کشورهای استکباری از حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های انقلاب هراس دارند و این حضور منافع عمومی کشور را تقویت می‌کند.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد:انسجام حضور مردم در راهپیمایی‌ها نه‌تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز تأثیرگذار است و کشورهای غربی سیاست‌های برون‌مرزی خود را بر این اساس پایه‌ریزی می‌کنند.
محسن شکرنیا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: 13 آبان به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار فراتر از یک برنامه ملی و سیاسی است و باید با اتخاذ تدابیری حضور منسجم مردم و دانشگاهیان در راهپیمای ها بیش‌ازپیش تقویت یابد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها یک منبع خوراک فکری جامعه هستند و مورد وفوق جامعه است اظهار کرد: حضور و بروز دانشگاه‌ها در مراسمات ملی و انقلابی باید پررنگ بوده و مردم حضور دانشگاه‌ها را به‌عنوان یک هدایت‌کننده و پشتیبان احساس کنند.
شکرنیا افزود: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به‌عنوان یک نهاد انقلابی همیشه حضور فعال، بارز و شاخصی در مراسمات انقلابی داشته و در برگزاری این‌چنین رویدادهایی سنگ تمام گذاشته است و بر اساس اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان نماینده وزارت علوم نقش ارزنده‌ای در راستا ایفا کرده است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی استان نیز باید در برگزاری هر چه با شکوه مراسم 13 آبان، با جهاد دانشگاهی مشارکت و همکاری داشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی  گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با فراهم آوردن امکانات حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان و سایر رویدادهای مشابه، ظرفیت و توانمندی نظام را در عرصه بین‌الملل به نمایش بگذارند.
نظریانی، معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی با جوهره فعالیت فرهنگی جهادی در انجام برنامه‌های انقلابی نقش مؤثری داشته است.
معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه‌ها باید با ظرافت و هنرمندی خلاقلانه‌ای به طراحی و اجرای برنامه‌ها در راستای تبیین وقایع و رویدادهای انقلاب بپردازند.
وی گفت: نقش دانشگاه‌ها در پاسداشت برنامه‌های انقلابی ویژه است و باید با یک رویکرد علمی طراحی شود.
رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: محتوا سازی رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها بسیار پراهمیت بوده و ظرافت خاصی می‌طلبد لذا دانشگاه‌ها در نیازسنجی و طراحی برنامه‌ها چنین رویکردی را لحاظ کنند.
دبیر کمیته دانشجویی بزرگداشت 13 آبان‌ماه آذربایجان غربی افزود: تشکیل کمیته‌های برگزاری درون دانشگاهی و دخیل کردن دانشجویان در انسجام خودجوش این برنامه‌ها در کیفی کردن آن بسیار مهم است.
رستم‌زاده گفت: برنامه‌های انقلابی در دانشگاه‌ها باید از عیار محتوایی خلاقانه و در عین حال متناسب با ادبیات و گفتمان فکری دانشجو و نگاهی جوهری به فلسفه شکل‌گیری مناسبت‌ها رقم بخورد.
همچنین، در ادامه، سایر معاونان و مدیران دانشگاه‌های استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان پرداختند.

captcha