برگزاری ۳۸۰ کارگاه نگرش سیستمی به دین در حرم رضوی
کد خبر: 3444658
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
در شش ماه نخست سال ۹۴ صورت گرفت؛

برگزاری ۳۸۰ کارگاه نگرش سیستمی به دین در حرم رضوی

گروه اندیشه: در شش ماه ابتدای سال جاری، بیش از ۳۸۰ جلسه کارگاه‌های نگرش سیستمی به دین با موضوعات حجاب، مهدویت و زیارت ویژه زائران و مجاوران از سوی ادراه پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کارگاه‌های نگرش سیستمی به دین از جمله کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی است که اداره‌ پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی طی سال و به‌ صورت ویژه در مناسبت‌های گوناگون مذهبی اقدام به برگزاری آن می‌کند.

بنابر این گزارش در شش ماه ابتدای سال جاری، بیش از 380 جلسه کارگاه‌های نگرش سیستمی به دین که پرسش و پاسخ یکی از ارکان آن است با موضوعات حجاب، مهدویت و زیارت ویژه زائران و مجاوران در رده‌های سنی مختلف نوجوان، جوان و بزرگسال از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

این گزارش حاکی از آن است که در سال جاری کارگاه زیارت با 205 جلسه، کارگاه مهدویت 60 جلسه و کارگاه حجاب با 115 جلسه و با حضور بیش از 22 هزار نفر در پایگاه‌هایی همچون مسجد صدیقی‌ها، سرزمین نور واقع در ورودی سردرب غربی صحن جامع رضوی و رواق دارالهدایه برگزار شد.

مهدی لسانی، رییس اداره پاسخگویی به سرالات دینی آستان قدس رضوی مدت زمان هر یک از کارگاه‌ها را 90 دقیقه ذکر کرد و گفت: در شش ماه نخست سال 94 این کارگاه‌ها در بیش از یک هزار و 200 ساعت برگزار شد که استید به شبهات مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

وی تعداد اساتید راهنما در این کارگاه‌ها را 380 نفر اعلام و اظهار کرد: این کارگاه‌ها به روش تفکر فعال و مسئله محور، ویژه عموم زائران، مجاوران و فرهیختگان برگزار می‌شود و هدف از آن پاسخ‌گویی به شبهات و ایجاد نگاهی جدید بر موضوعات مطرح شده است.

لسانی گفت: با توجه به حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در اعیاد، دهه کرامت، دهه آخر صفر و مراسمات مختلف در حرم مطهر رضوی، به منظور ارتقاء سطح کیفیت زندگی و پیشرفت افراد از سطح فهم حافظه‌ای و شنونده بودن به سمت سطح فهم کاربردی در صحنه زندگی و عمل، کارگاه‌های نگرشی سیستمی به دین برپا می‌شود.

captcha