تظاهرات ضدسعودی در واشنگتن برگزار شد
کد خبر: 3453367
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

تظاهرات ضدسعودی در واشنگتن برگزار شد

گروه بین‌الملل: ده‌ها نفر از مردم مسلمان و عرب‌زبان در واشنگتن از مقابل سفارت عربستان تا کاخ سفید علیه سیاست‌های ریاض تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسا، ده‌ها نفر از مردم مسلمان و عرب‌زبان در پایتخت آمریکا، روز شنبه، 23 آبان‌ماه، از مقابل سفارت عربستان در واشنگتن به سمت کاخ سفید، تظاهرات ضد سعودی برگزار کردند. 
 
افراد شرکت کننده در این تظاهرات، سکوت جامعه جهانی و نادیده گرفتن تجاوز عربستان به یمن از هشت ماه گذشته را محکوم کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان همچنین از آمریکا و جامعه بین‌الملل خواستند مسؤولیتشان را در قبال یمن و کشتاری که عربستان در این کشور به راه انداخته است، بر عهده بگیرند. 
 
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با فریاد عربستان سعودی تروریست است، تصاویری از «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه که در زندان است و آل‌سعود قصد اعدام آن را دارد، در دست داشتند و خواستار آزادی وی شدند. 
 
به گفته شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، عربستان ناقض قوانین و منشور سازمان ملل و معاهده‌های بین‌المللی است و جنایات آن با گذشت زمان از حیث حقوقی بی‌اثر نخواهد شد.

حملات عربستان به یمن از ششم فروردین سال جاری آغاز شده و با گذشت بیش از هفت ماه هنوز ادامه دارد و بیش از شش هزار یمنی تاکنون بر اثر آن کشته شده‌اند.

captcha