نشریات دانشجویی؛ تبلور «توانستن»/ این نشریات میدانی برای بروز خلاقیت‌هاست
کد خبر: 3453642
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
میرعمادی مطرح کرد:

نشریات دانشجویی؛ تبلور «توانستن»/ این نشریات میدانی برای بروز خلاقیت‌هاست

گروه اندیشه: نماینده ولی‎ فقیه در لرستان نشریات دانشجویی را میدانی برای بروز خلاقیت‌ها و ابتکارات دانست و اظهار کرد: نشریات دانشجویی زنده و پویا هستند؛این نشریات نشانه انگیزه قوی دانشجو و در یک کلام تبلور توانستن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد روز 26 آبان‌ماه در ششمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور که در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: خداوند متعال نعمت‌های فراوانی به انسان داده است که یکی از این نعمت‌ها، نعمت قلم و بیان است که در  قرآن کریم نیز به قلم سوگند یاد شده است.
وی با بیان این‌که قلم و بیان باعث برتری و شرافت انسان بر سایر موجودات است، افزود: شکر نعمت قلم و بیان این است که از زبان و قلم در راه صحیح استفاده شود چراکه خداوند متعال این نعمت را در اختیار انسان قرار داده است تا انسان بتواند با این ابزار دعوت به‌سوی خدا، کمال، رشد و تمدن کند.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با یادآوری این‌که قلم و بیان وسیله‌ای برای تعالی انسان و دعوت به‌سوی خدا هستند، ادامه داد: قلم و بیان ارزش فوق‌العاده‌ای دارند و خداوند حرمت قلم و بیان را آن‌قدر نگه داشته که در قرآن به آن سوگند یاد کرده است.
وی به جایگاه والای صاحبان قلم و بیان اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی‌که با قلم و بیان سر و کار دارند عهد و پیمانی با خداوند دارند و آن این است که حرمت قلم و بیان را حفظ کنند و آن‌چه رضای خدا در آن است را دنبال کنند.
میرعمادی با بیان این‌که در مراکز دانشگاهی قلم و بیان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: نشریات و رسانه‌ها در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند اما نشریات دانشجویی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند این نشریات در فضای مخصوص و برای مخاطب مخصوص منتشر می‎شوند.
وی نشریات دانشجویی را میدانی برای بروز خلاقیت‌ها و ابتکارات دانست و اظهارکرد: نشریات دانشجویی زنده و پویا هستند این نشریات نشانه انگیزه قوی دانشجو و در یک کلام تبلور توانستن است.

آرمان‌گرایی و دردمند بودن؛ دو ویژگی بارز نشریات دانشجویی/ هر نشریه دانشجویی تیری بر قلب دشمن است

امام‌جمعه خرم‌آباد آرمان‌گرا بودن و دردمند بودن را دو ویژگی بارز نشریات دانشجویی برشمرد و گفت: نشریات دانشجویی به‌دلیل آن‌که وامدار کسی نیستند از صراحت برخوردار هستند، این نشریات نردبان ترقی و میدانی برای توانستن است.
وی در ادامه به جنگ نرم دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن به‌دنبال تغییر باورها در نسل جوان ماست لذا اولویت کار ما باید مقابله با جنگ نرم دشمن باشد هر نشریه دانشجویی می‌تواند تیری بر قلب دشمن و سدی در برابر جنگ نرم دشمن باشد.
نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با بیان این‌که دشمن می‌خواهد هویت ما، انقلابی و مؤمن بودن ما را از ما بگیرد، گفت: نشریات دانشجویی مدافعان ولایت و سنگربانان علم و عدالت هستند و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند آن‌ها را می‌توان افسران مقابله با جنگ نرم دشمن دانست.

لزوم غنابخشی به محتوای نشریات دانشجویی

میرعمادی دقت در نگارش مطالب، صداقت در نقل مطالب، انصاف در نقد، غنابخشی به محتوای نشریه و انتخاب مطالب نو و تاثیرگذار را از نکاتی برشمرد که باید مدنظر نویسندگان نشریات دانشجویی قرار بگیرد.
وی تاثیرگذاری نشریات دانشجویی را متذکر شد و افزود: یکی از اقداماتی که دبیرخانه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی می‌تواند انجام دهد جمع‌آوری نقاط قوت نشریات دانشجویی است تا دیگران از این تجربیات استفاده کنند.

نماینده ولی ‏‎فقیه در لرستان در بخشی از سخنان خود از لرستان به‌عنوان سرزمین قلم و بیان و پرچم‌دار علم و شهادت یاد کرد و گفت: در طول تاریخ غیورمردانی از لرستان در جبهه نبرد با دشمن افتخارآفرینی کردند و در جبهه فرهنگی نیز عالمان، محققان و اندیشمندان بزرگی از این استان ظهور کرده‌ و نقش‎آفرینی کرده‌اند.

captcha