شور نوجوانی با طعم قرائت قرآن/ پایان مسابقات اوقاف قم در بخش آقایان
کد خبر: 3454019
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

شور نوجوانی با طعم قرائت قرآن/ پایان مسابقات اوقاف قم در بخش آقایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی شب گذشته، ۲۶ آبان با برپایی مسابقات قرائت تحقیق و در حالی که نوجوانان زیادی در سالن مسابقه به تشویق می‌پرداختند در بخش آقایان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی و در بخش آقایان سرانجام با دو روز رقابت فشرده و سنگین و با برگزاری مسابقات قرائت تحقیق در عصر و شب روز گذشته 26 ابان به کار خود خاتمه داد.
این مسابقات در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی و با حضور بیش از صد نفر از قاریان و حافظان قرآن مرد از روز 25 آبان ماه کار خود را آغاز کرد و در روز نخست مسابقات حفظ در بخش‌های مختلف برگزار شد.
به گفته داوران، مسئولان و شرکت‌کنندگان این مسابقات، حفظ در استان قم از سطح بسیار بالایی برخوردار است و نوعی فینال کشوری محسوب می‌شود.
عصر و شب دیروز نیز شاهد رقابت‌های قرائت بودیم، رقابت هایی‌که با حضور نوجوانان و جوانان و پرشدن سالن از وجود آنان شور جوانی با طعم قرائت قرآن عجین شده بود و سالن محل مسابقات رنگ و بوی معنوی دیگری به خود گرفت.
قاریان قرآن در حالی که برخی استرس از چهره آنان می‌بارید و برخی بشاش و خندان و برخی متفکرانه بر صندلی تکیه زده بودند به هنرنمایی پرداختند تا بخت خود را برای حضور در مسابقات کشوری محک بزنند. سه قرعه برای این دوره از مسابقات تعیین شده بود که آیات ده تا 13 سوره انفال، 37 تا 39 سوره توبه و 20 الی 24 سوره جاثیه قرعه‌های تعیین شده بود.
در حاشیه این دوره از مسابقات نیز نمایشگاهی از آثار قرآنی از جمله  نرم‌افزارهای تلاوت قرآن، به نمایش در آمده بود و غرفه خوشنویسی آیات قرآن نیز در حاشیه این مسابقات دایر بود.
اگرچه هنوز نتایج مسابقات اعلام رسمی نشده است ولی کمتر شرکت کننده‌ای است که از نتیجه کارش با خبر نباشد و کسانی که موفقیت بیشتری احساس می‌کردند با اصرار فراوان به دنبال یافتن نتایج بودند.
یادآور می‌شود این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد و در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می یابند..
همچنین داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان در بخش مردان بود و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.
شایان ذکر است این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استاد رنجبر برگزار می‌شود.
مسابقات بانوان نیز از صبح امروز در رشته حفظ ده جزء آغاز می شود اختتامیه مراسم نیز روز 29 آبان ماه خواهد بود.

captcha