انتشار برگه‌‎های ادعیه حاوی غلط‎های اعرابی بین متسابقین اشتباه فاحشی بود
کد خبر: 3454896
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
مسلمی:

انتشار برگه‌‎های ادعیه حاوی غلط‎های اعرابی بین متسابقین اشتباه فاحشی بود

گروه فعالیت‎‌های قرآنی: سرپرست هیئت داوران سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف آذربایجان شرقی در مورد برگه‌‎های ادعیه بخش دعاخوانی که حاوی غلط‎های اعرابی بودند، گفت: این مورد اشتباه بسیار فاحشی بود که مسئولان خواسته بودند با گذاشتن برخی اصول نگارشی به متسابق کمک کنند، اما ...

غصون مسلمی، استاد برجسته قرآن کریم و داور بخش صحت حفظ و سرپرست هیئت داوران بخش بانوان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف آذربایجان شرقی در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با اشاره به نقاط ضعف و قوت متسابقین استانی اظهار کرد: اکثر بانوانی که در بخش حفظ شرکت کرده‎اند، ضعیف ظاهر شده و به زعم بنده هیچ‌یک از این بانوان آموزش‎‏های مناسب و کاربردی ندیده‏‌‏اند؛ بحث پرسش دربخش حفظ از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است که اکثر بانوان به علت عدم حضور در کلاس‎‏های آموزشی و درمحضر استاد نبودن، از این امر محروم شده و از نقاط ضعف و قوت خود بی‎‏اطلاع می‎مانند. تا حدی که گویا برخی از متسابقین تابحال مورد پرسش واقع نشده و توانایی پاسخ به ساده‎ترین سوالات را هم نداشتند.

وی اعلام تغییرات آئین‎نامه‎ای را در روزهای برگزاری مسابقات به متسابقین امری نادرست ارزیابی کرده و معتقد است متسابق یا باید ماه‎ها قبل از روز مسابقات از این تغییرات باخبر شده و در روند آموزشی خود بگنجاند و یا بدون وارد کردن هرگونه استرس به خود، بهترین قرائتش را براساس داشته‏‎های قبلی‎اش ارائه کند و به تغییرات احتمالی توجهی نداشته باشد.

مسلمی همچنین، در مورد برگه‎‏های ادعیه بخش دعاخوانی که حاوی غلط‎‏های اعرابی بودند، گفت: این مورد اشتباه بسیار فاحشی بود که مسئولان خواسته بودند با گذاشتن برخی اصول نگارشی ازقبیل ویرگول و ... به متسابق کمک کنند که متأسفانه حواس متسابق به غلط‎های اعرابی متمرکز شده و نه‎‏تنها اصول نگارشی را رعایت نمی‎کرد، بلکه به‌‎‏خاطر سعی در صحیح‏‎خوانی، نمی‎توانست صوت و لحن خود را مدیریت کند. البته گروه داوران به این امر واقف بودند و از روی همان برگه‎‏های ادعیه حاوی اغلاط اعرابی متسابقین را داوری کرده و نمره‎ای ازاین بابت کسر نمی‏کردند اما چون خود متسابق ازاین امر باخبر نبود، استرس زیادی را متحمل می‎شد.

این استاد برجسته قرآن کریم تأکید کرد: ازسویی باید متذکر شد که هیچ یک از خواهران شرکت‎کننده در بخش دعاخوانی، دعاخوان نبودند و با اصول و اسلوب‎های دعاخوانی آشنایی نداشتند؛ به‏‌‏گونه‎ای که همه آنان متن دعا را همچون آیات قرآن می‎‏خوانند و اصول مربوط به دعاخوانی را چون نمی‎دانستند، رعایت هم نمی‎کردند.

وی بیان کرد: همانطور که قرائت قرآن از روی قرآن انجام می‎گیرد، دعاخوانی نیز باید از سال آینده از مفاتیح‎‏الجنان باشد تا چنین مشکلاتی به‎‏وجود نیاید و حقی از کسی زایل نشود.

captcha