انتقاد از موضع ضد اسلامی رئیس‌جمهور چک ادامه دارد
کد خبر: 3456612
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

انتقاد از موضع ضد اسلامی رئیس‌جمهور چک ادامه دارد

گروه بین‌الملل: در ادامه انتقادها از موضع ضد اسلامی رئیس‌جمهور چک این بار رئیس مرکز جوامع اسلامی این کشور نسبت به این موضع واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Prague Monitor»، منیب حسن الراوی، رئیس مرکز جوامع اسلامی جمهوری چک از میلوش زمان، رئیس‌جمهور این کشور به خاطر اتخاذ موضع ضداسلامی انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور چک چند روز پس از حادثه تروریستی پاریس در تظاهرات ضداسلامی که از سوی گروه ضداسلامی «ائتلاف علیه اسلام» در شهر پراگ، پایتخت چک برگزار شد، شرکت کرد و در اظهاراتی نژادپرستانه اخراج مسلمانان از اروپا را خواستار شد.

این تظاهرات ضداسلامی همزمان با سالروز انقلاب مخملین چک علیه کمونیسم در سال 1989، برگزار شد.

اقدام میلوش زمان که خود سابقاً یک کمونیست بوده و نخستین رئیس‌جمهوری است که در سال 2013 با رأی مستقیم مردم چک انتخاب شده در این تظاهرات دوشادوش گروه ضداسلامی «ائتلاف علیه اسلام» قرار گرفت.

منیب حسن الراوی با واکنش نسبت به این اقدام میلوش زمان، قرار گرفتن او در کنار گروه افراطی ائتلاف علیه اسلام را محکوم کرد.

پیش‌تر نیز نخست‌وزیر جمهوری چک به حضور میلوش زمان در تظاهرات ضد اسلامی پراگ اعتراض و سازمان اسلامی آیسسکو نیز با صدور بیانیه‌ای اظهارات نژادپرستانه وی را محکوم کرده بود.

منیب حسن الراوی همچنین سخنان رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی را که پس از حوادث پاریس که مسلمانان را خطر بالقوه خواند و با افتخار اعلام کرد که مسلمانان این کشور تحت نظر خواهند بود را محکوم کرد.

الراوی با بیان اینکه او و همه جامعه مسلمانان چک خشونت را محکوم می‌کنند، استفاده از نام تروریستی داعش برای سرکوب مسلمانان را محکوم کرد.

وی تأکید کرد: این جنایت‌ها به نام دین ما(اسلام) انجام می‌شود؛ اما در حقیقت هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

 

captcha