مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
کد خبر: 3458946
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

گروه دانشگاه: مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور رییس، معاونان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نمایندگان انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نهم آذرماه در حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی رییس این دانشگاه با تشکر از تلاش‌ها و خدمات غلامرضا ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی سابق، حسن ملکی را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی جدید دانشگاه معرفی نمود.

سلیمی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و خدمات ذکیانی اظهار داشت: در ابتدای مسئولیت بنده در دانشگاه با همکاری و همفکری ایشان به عنوان مشاور امکان برگزاری نشست‌هایی با حدود 300 عضو هیات علمی دانشگاه برای گفت‌وگو، همفکری و هم اندیشی برای بنده فراهم گردید و امکان تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه به کمک این جلسات فراهم شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری و استقلال این معاونت در مدیریت جدید دانشگاه و تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ذکیانی در طی این مدت در ایجاد زیرساخت‌های این حوزه بیان داشت: بدون تردید اقدامات خوب انجام شده حاصل تلاش ایشان، همکاران این حوزه و دانشجویان بوده است که توانستند کارهای بزرگی را در دانشگاه بنیاد گذارند.

وی به ضرورت توجه به برخی اقدامات برای فراهم نمودن زمینه فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان علاقمند اشاره و افزود: امیدوارم با زیرساخت‌های بوجود آمده زمینه فعالیت دانشجویان علاقمند در حوزه سیاسی نیز فراهم گردد. متاسفانه با وجود تلاش‌های به عمل آمده و به جهت برخی از مشکلات فعالیت دانشجویان علاقمند به حوزه سیاسی چندان تقویت نشده است و باید شرایط برای این فعالیت فراهم گردد.

وی با تاکید بر رعایت حفظ اصول و مبانی نظام در این باره تصریح کرد: دانشجویان علاقمند در این زمینه باید بتوانند اندیشه خود را در چارچوب‌های فکری نظام شجاعانه بیان نمایند.

سلیمی در ادامه از اقدامات موثر در زمینه فعالیت کانون‌های فرهنگی، نشریات و گسترش آموزش های فوق برنامه در این معاونت تقدیر کرد و افزود: این اقدامات بسیار مناسب بود ولی با حد مطلوب مورد انتظار بنده و ذکیانی فاصله دارد که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی در ادامه با معرفی حسن ملکی به عنوان معاون جدید فرهنگی دانشگاه بیان داشت: با توجه درخواست‌های مکرر ذکیانی به دلیل مشکلات جسمی حاصل از جانبازی ایشان و سنگینی کار و فعالیت‌های گسترده در این حوزه، مسئولیت این بخش از دانشگاه به ملکی محول شد. وی با اشاره به خدمات ارزنده ملکی در پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه اظهار داشت: ایشان در این مسئولیت خدمات بسیار ارزنده و ارزشمندی در ساماندهی امور و برنامه‌ها داشتند و امیدواریم از این پس نیز شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه فرهنگی باشیم.

حسین سلیمی با بیان اهمیت توجه به درخواست‌های قانونی و به حق دانشجویان خواستار برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های گسترده انجمن‌های علمی وکانون‌های فرهنگی شد و اظهار داشت: امیدوارم با درایت و برنامه‌ریزی ملکی و با تقویت روحیه تعامل و مشارکت بین همکاران و دانشجویان شاهد فضای آزاد اندیشی منطبق با اهداف کلی نظام در این حوزه باشیم.

غلامرضا ذکیانی معاون سابق فرهنگی دانشگاه نیز در سخنانی از حسن اعتماد رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دانشجویان و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه تشکر کرد و گفت: رویکرد اصلی‌ام در این دوره، رویکرد اعتدالی بود و با این دید در همه عرصه‌ها در برقراری این فضا از سویی و از سوی دیگر افزایش مهارت دانشجویان تلاش نمودم.

در ادامه حسن ملکی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در سخنانی اظهار داشت: با افرط و تفریط مخالفم و معتقدم باید با حرکت در مسیر عقلانیت و اعتدال براساس اصول حرکت نمود و از آن تخطی نکرد. وی با اشاره به ایجاد زمینه‌های مناسب برای فعالیت آراء و عقاید مختلف دانشجویی در عرصه فرهنگی دانشگاه افزود: از نظر بنده هیچ گروه و دسته‌ای مرجح بر دیگری نیست و محدویت و مانعی برای فعالیت سیاسی در چارچوب نظام وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با گذشت زمان و در عمل شاهد این رویکرد در معاونت فرهنگی دانشگاه باشیم.

در پایان این مراسم رییس دانشگاه ضمن ابلاغ حکم مسئولیت ملکی ایشان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خدمات و تلاش‌های ذکیانی تشکر و قدردانی نمود.

captcha