زیرساخت‌ اصلی توسعه‌ کشور، توسعه‌ فرهنگی، علمی‌ و فناوری است
کد خبر: 3474391
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
رئیس جهاد دانشگاهی:

زیرساخت‌ اصلی توسعه‌ کشور، توسعه‌ فرهنگی، علمی‌ و فناوری است

گرو اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه باور داریم فرهنگ باید با دو بال علم و فناوری صادر شود، گفت: زیرساخت‌ اصلی توسعه‌ کشور، توسعه‌ی فرهنگی و توسعه‌ی علمی و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه قزوین، با اشاره به برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی و ایجاد دوره‌های آموزشی با هدف تربیت نیروهای متخصص و ساختارهای فرهنگی ایجاد شده در جهاد، افزود: انصافاً در این مسیر با تلاش بی‌وقفه الگوسازی خوبی صورت گرفت، تلاش‌های فرهنگی مؤثری انجام و ساختارهای فرهنگی خوبی همچون سازمان فعالیت‌های قرآنی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ایجاد شد.

طیبی با اشاره به حرکت رو به جلوی پژوهشگاه ابن‌سینا و پژوهشکده‌ی سرطان سینه در حوزه‌ی پزشکی عنوان کرد: این دستاوردها نمونه بارزی از تلاش برای تبدیل علم به فناوری در حوزه‌های نوین پزشکی است.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین از تدوین سند پنجم توسعه‌ جهاد دانشگاهی و ایفای نقش جهاد در اجرای نقشه‌ی جامع علمی کشور خبر داد و بیان کرد: در حوزه‌ صنعتی 16 سال است که بر اقتصاد دانش‌بنیان تأکید می‌کنیم، اما اکنون می‌دانیم که فرهنگ با دو بال علم و فناوری باید صادر شود؛ ما در برخی از صنایع بیش از 120 سال قدمت داریم، ولی هنوز صاحب علم و فن نیستیم و برای مثال در زمینه‌ی نفت، هنوز هم نیاز داریم تا فناوری را بخریم.

طیبی در پایان گفت: ما در حوزه‌ پژوهش معتقدیم که کارهای پژوهشی باید به صورت مأموریت‎محور باشد، یعنی وقتی برای انجام یک پژوهش هزینه‌ای را متحمل می‌شویم، این پژوهش برای ژست گرفتن و فخرفروشی نیست، بلکه باید به یک نتیجه منتهی شود، یک مشکل را حل کند و حتی بتواند پولی را که برای آن هزینه شده است، بازگرداند.
captcha