750 زائر و مجاور از مشاوره دینی حرم رضوی بهره‌مند شدند
کد خبر: 3485661
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
همزمان با نوروز؛

750 زائر و مجاور از مشاوره دینی حرم رضوی بهره‌مند شدند

گروه اندیشه: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: طی تعطیلات عید نوروز بیش از 750 نفر در قالب مشاوره فردی و گروهی از واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی اظهار کرد: طی برگزاری سه جلسه مشاوره گروهی در ایام عید نوروز 150 نفر از زائران در این کارگاه‌ها حضور یافتند و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، جلسات مشاوره‌ای مورد استقبال زائران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دو جلسه مشاوره گروهی ویژه طلاب موسسه قرآنی عترت میناب جنوب، با حضور استاد محمد حمید صادقیان برگزار شد که مسائل مهارت‌های زندگی و انتخاب همسر مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه 600 نفر از مشاوره فردی بهره‌مند شدند، بیان کرد: مشاوره دینی با توجه به سبک زندگی اسلامی تدارک دیده شده و از سوم تا 13 فروردین روزانه به طوری میانگین بیش از 50 نفر به این واحد مراجعه کرده‌اند.
لسانی با اشاره به اینکه 90 درصد از مراجعه‌کنندگان به صورت خانوادگی از مشاوره‌های فردی و گروهی بهره‌مند می‌شدند، اظهار کرد: واحد مشاوره دینی به منظور پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی زائران و مجاوران با استفاده از اساتید و کارشناسان متخصص و متعهد به پیشگیری از آسیب‌های روحی و اجتماعی که برخی از زائران و مجاوران با آن رو به رو هستند، می‌پردازد.
وی افزود: محل برگزاری دوره‌های مشاوره‌ گروهی و فردی سردر غربی صحن جامع رضوی است و موضوع دوره‌ها مشاوره گروهی براساس فراوانی مشکلات مراجعان به دفاتر مشاوره دینی انتخاب می‌شود.
captcha