قرآن‌پژوه موریتانیایی: تبیین اعجاز علمی بخشی از تدبر است
کد خبر: 3486200
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

قرآن‌پژوه موریتانیایی: تبیین اعجاز علمی بخشی از تدبر است

گروه بین‌الملل: «الحسن ولد مادیک»، قرآن‌پژوه موریتانیایی و متخصص علم قرائات قرآنی، تبیین اعجاز علمی قرآن را بخشی از تدبر در آیات این کتاب الهی دانست.

قرآن‌پژوه موریتانیایی: تبیین اعجاز علمی قرآن بخشی از تدبر است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل پایگاه خبری «السراج»، سمینار «اعجاز علمی در قرآن الکریم»، دیروز 17 فروردین‌ماه، در موزه‌ ملی شهر «نواکشوت»، پایتخت موریتانی برگزار شد.

این سمینار به همت انجمن قاریان موریتانی و با همکاری مرکز فرهنگی مصر در نواکشوط برگزار شد و «الحسن ولد مادیک»، کارشناس و متخصص علم قرائات قرآنی ضمن سخنانی در این سمینار گفت: تبیین اعجاز علمی قرآن یکی از نزدیکترین تفاسیر قرآنی به واقعیت است.

وی افزود: ترجمه معنا و مفهوم آیات قرآن چیزی جز تفسیر نیست و در حقیقت، اعجاز یکی از بارزترین ویژگی‌های این کتاب الهی است.

این قرآن‌پژوه موریتانیایی در ادامه به تبیین دلالت‌‌های مفهوم علم در قرآن پرداخت و گفت: دلالت علم در قرآن بر سه وجه است که گاهی بر وحی، گاهی بر مشاهده با چشم غیرمسلح و گاهی نیز بر ابزاری برای کسب دانش و معرفت طلاق می‌شود.

وی در ادامه تبیین اعجاز علمی قرآن را بخشی از تدبر دانست که دستاوردی برای تمامی بشریت به شمار می‌آید.

«حمود ولد اعمر جوده»، از دیگران سخنرانان این سمینار بود که به تبیین اشکال و مظاهر اعجاز تشریعی قرآن و ویژگی‌های این کتاب الهی به‌عنوان آخرین کتاب نازل‌شده پرداخت.

ارائه تلاوت‌های قرآنی توسط قاریان موریتانیایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و جمعی از کارکنان انجمن قاریان و موریتانی و پیشکسوتان این مرکز نیز در این سمینار حضور داشتند.

captcha