دعوت آستان قدس از اساتید حوزه پاسخگویی به سؤالات دینی برای همکاری
کد خبر: 3492391
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

دعوت آستان قدس از اساتید حوزه پاسخگویی به سؤالات دینی برای همکاری

گروه اندیشه: اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی به منظور تکمیل ظرفیت اساتید همکار برای پاسخگویی به سؤالات دینی از آقایان و بانوان علاقه‌مند به صورت پاره وقت دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: از آنجا که حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) سالانه پذیرای میلیون‌ها نفرمشتاق به فقه آل محمد(ص) و مباحث اعتقادی، مشاوره‌ای و تربیتی است، اداره پاسخگویی به سؤالات دینی به منظور تکمیل ظرفیت اساتید، اقدام به ثبت نام آقایان و بانوان علاقه‌مند کرده است.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی پنجم تا 20 اردیبهشت‌ماه را زمان ثبت‌نام اعلام و اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت اداره پاسخگویی به سؤالات دینی به آدرس razavi.aqr.ir/pasokhgoee مراجعه کنند.
وی ادامه داد: اعتقاد و التزام به مذهب حقه تشیع و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت برابر ضوابط و مقررات آستان قدس رضوی، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی، کسب نمره قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه، موفقیت در دوره آموزشی بدو خدمت و سکونت در مشهد مقدس از شرایط عمومی متقاضیان به شمار می‌رود.
لسانی در ادامه اشتغال به درس خارج حوزه برای آقایان و سطح دو حوزه برای بانوان، حداکثر سن 45 سال و ملبس دائمی به لباس مقدس روحانیت را از شرایط اختصاصی متقاضیان در پاسخگویی احکام شرعی اعلام کرد.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی  آستان قدس رضوی اضافه کرد: اساتیدی که در حوزه‌های علمیه، سابقه تدریس 360 ساعت احکام یا حداقل 400 ساعت اشتغال به پاسخگویی در مراکز پاسخگویی مسائل شرعی مثل دفاتر مراجع عظام را داشته‌اند، الزام به شرکت در آزمون را ندارند اما ملزم به ثبت‌نام اولیه هستند.
وی در ادامه اشتغال به درس خارج حوزه برای آقایان و سطح سه برای بانوان یا داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته‌های فلسفه و کلام، علوم قرآنی و حدیث را از شرایط اختصاصی متقاضیان پاسخگوی اعتقادی معرفی کرد.
لسانی اظهار کرد: داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یکی از گرایش‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره یا دارا بودن مدرک سطح سه حوزه علمیه به ضمیمه تجربه کاری مفید و مرتبط با مشاوره شرایط اختصاصی متقاضیان مشاوره با رویکرد دینی محسوب می‌شود.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی اشتغال به سطح دو حوزه برای آقایان و بانوان، گذراندن دوره تربیت مربی از مراکز معتبر، ملبس به لباس مقدس روحانیت و تجربه کار با کودک و نوجوان از شرایط اختصاصی متقاضیان مربی کودک و نوجوان است.
وی در پایان ادامه داد: آزمون جذب اساتید اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی 24 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
captcha