تقویت اعتماد به نفس و افتخار به هویت ملی با مسابقات ادبی «چلّه‌ چارانه»
کد خبر: 3498052
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

تقویت اعتماد به نفس و افتخار به هویت ملی با مسابقات ادبی «چلّه‌ چارانه»

گروه هنر: مسابقات «چلّه‌ چارانه» حفظ رباعيات حكيم عمر خيام نيشابوري با هدف تقویت اعتماد به نفس و افتخار به هویت ملی براي چهارمین سال همزمان با روز ملي بزرگداشت خيام نيشابوري برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، عباسعلی محمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور، اظهاركرد: مسابقات «چلّه چارانه» در قالب حفظ رباعیات حكیم عمر خیام نیشابوری به اهتمام گروه‌های ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور برای چهارمین سال در كشور برگزار شد.
وی آشنایی بهتر دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر، احترام و افتخار به هویت ملی، هم‌گامی اولیا و مربیان با دانش‌آموزان و مشارکت آنان در طرح و برنامه‌ها، تقویت نشاط و شادابی و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان را از اهداف برگزاری این مسابقه دانست و گفت: در این دوره سه هزار دانش آموز مقطع ابتدایی پایه اول تا ششم در مرحله شهرستانی با هم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: 40 رباعی خیام با مشورت كارشناسان مختلف بررسی و انتخاب شده كه اجرای آن پس از ضبط و تكثیر بر روی سی دی برای خوانش صحیح در اختیار خانواده‌ها و معلم‌ها قرار گرفت.
محمدی بابیان اینكه داوران شامل شاعران، كارشناسان ارشد ادبیات و معلمان ابتدایی هستند، افزود: 24 داور در شش پایه، قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند که 600 نفر از برگزیده‌های تمامی مدارس به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و سرانجام مرحله نهایی آن با حضور 120 برگزیده نهایی در آرامگاه خیام برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: این جشنواره از سوی معاونت آموزش ابتدایی، کارشناسی تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره‌ ابتدایی برای چهارمین سال پیاپی برنامه‌ریزی و در حال اجراست که در روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری جوایز نفرات برتر اهدا خواهد شد.
وی تصریح کرد: انتظار ما این است كه نیشابور در آینده به قطب ادبی بدل شود و در پایان این مسابقات دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم كلی رباعیات را در حد مقطع ابتدایی بیان كنند.

captcha