حفظ قرآن کریم با دانستن معنی و عمل به آن کامل می‌شود
کد خبر: 3499615
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حفظ قرآن کریم با دانستن معنی و عمل به آن کامل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حفظ قرآن امر بسیار پسندیده و سرمایه است اما دانستن معنی قرآن و عمل به معانی قرآنی، حفظ را کامل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی روز گدشته در هشتمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: میلاد یک جوان قرآنی به نام حضرت علی‌اکبر (ع) همخوانی مناسبی با همایش تجلیل حافظان جوان استان دارد.
وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) درباره فرزندش با خدای متعال اینگونه مناجات کرد؛ «اشبه الناس» را به میدان جهاد فرستادم و این تشبیه به این خاطر بود که حضرت علی‌اکبر (ع) از لحاظ ظاهر، اخلاق، فکر، اندیشه و بیان بیشترین شباهت را به پیامبر (ص) داشت.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: "پیامبر دارای خلق عظیم است." وقتی امام فرزندش را شبیه‌ترین فرد به پیامبر معرفی می‌کند یعنی فرزندش از نظر کلامی، اخلاقی و ایمانی یک فرد قرآنی است و نگاه امام حسین (ع) الگوی بسیار عالی برای تربیت فرزندان است.
حجت‌الاسلام عابدینی آبروی کارهای ما را به متصل بودن به قرآن دانست و گفت: قرآن در ادبیات شیعه یعنی هم قرآن و هم اهل بیت؛ زیرا این دو از هم جدانشدنی هستند، شما هیچ سخنی را از پیامبر (ص) پیدا نمی‌کنید که قرآن و اهل بیت را بدون یکدیگر عاملی برای سعادتمندی مسلمانان ذکر کرده باشد.
وی قرآن و اهل بیت (ع) را ارزش، وزن و آبرو برای مسلمانان دانست و عنوان کرد: اگر کسی ثقلین، یعنی قرآن و اهل بیت را در زندگی خود نداشته باشد، فعالیت‌های او ارزشی ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: در قرآن آمده است هرکسی که اعمالش وزنی داشته باشد رستگار خواهد شد، اگر فردی بدون داشتن ولایت به اعمال دینی و واجبات پایبند باشد، ذره‌ای برای او فایده ندارد.
وی قرآن را عامل بینایی و بصیرت انسان‌ها عنوان کرد و با بیان این‌که ما بدون توجه به مبانی قرآنی کور هستیم و بدون دریافت نور از قرآن ما کور خواهیم بود، افزود: از نگاه خدای متعال انسان‌هایی که با قرآن چشمشان روشن شده زنده حقیقی هستند و کسانی که با قرآن مأنوس نیستند جزو گروه لایعقلون به حساب می‌آیند.
وی خوبی‌ها را در زندگی شبیه نور و روشنایی دانست و اذعان کرد: خدای متعال به‌طور مستمر انسان‌ها را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کند؛ اما اولیای طاغوت حامیان خود را به سمت ظلمت و تاریکی می‌کشانند.
حجت‌الاسلام عابدینی یادآور شد: خدای متعال هرکسی را که بخواهد با نور خود هدایت می‌کند، هدایت قرآنی نصیبشان می‌کند و هرکسی که از نورانیت خدا بی‌بهره شود، هیچ نوری به او نمی‌رسد و سعادت و خوشبختی را از دست می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به جوانان قرآنی گفت: حفظ قرآن امر بسیار پسندیده و سرمایه است اما دانستن معنی قرآن و عمل به معانی قرآنی، حفظ را کامل می‌کند و عامل اساسی در ارتباط با قرآن دلدادگی به آن است و انسان باید انس و علاقه قلبی با قرآن پیدا کند.

captcha