قانونی که اجرا نمی‌شود!/ مؤسسات قرآنی چشم‌انتظار معافیت مالیاتی
کد خبر: 3518203
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

قانونی که اجرا نمی‌شود!/ مؤسسات قرآنی چشم‌انتظار معافیت مالیاتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: توجه به فعالیت‌های قرآنی مهمترین مولفه‌ای است که می‌تواند زمینه انس هر چه بیشتر با آیات نورانی وحی را فراهم کند بر همین اساس ضروری است تا دست‌اندرکاران امر در چارچوب قانونی، اهتمام ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از زنجان، یکی از مواردی که نویدبخش حمایت از فعالیت موسسات قرآنی بود تصویب قانونی برای معافیت این موسسات از پرداخت مالیات بود، ولی آنطور که از ظواهر امر بر‌می‌آید پس از گذشت مدت‌ها این قانون هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

در همین رابطه ولی‌الله رحیمی، مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان زنجان، در گفت‌و‌گو با ایکنای زنجان، اظهار کرد: بر اساس قانون، موسسات قرآنی از پرداخت مالیات و برخی هزینه‌های جاری همچون هزینه پرداخت آب‌بها معاف هستند ولی این موضوع در حد قانون باقی مانده و عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه موسسات قرآنی در توجیه این مسئله برای دستگاه‌های اجرایی مشکل دارند و برای این فعالیت‌ها مالیات دریافت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه قرآن نقش بسیار مهمی در زندگی انسا‌ن‌ها دارد، در این راستا وظیفه مسئولان زمینه‌سازی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی است.

رحیمی با اشاره به اینکه باید به ابزارهای ترویج قرآن در جامعه اسلامی توجه شود، تصریح کرد: ناکافی بودن سرانه آزمون‌های سراسری قرآن‌کریم و همچنین انتظار فعالان قرآنی برای تحت پوشش قرار گرفتن برای خدمات بیمه‌ای از جمله مشکلات این حوزه است.

بهبود وضعیت بیمه، مخاطبان قرآنی را افزایش می‌دهد

مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان زنجان با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت بیمه موجب افزایش جامعه مخاطبان قرآنی می‌شود، گفت: بیش از دو سال است که بیمه فعالان قرآنی با مشکل مواجه شده است و قاریان و حافظان قرآن‌کریم از خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند.

سرانه آزمون‌های سراسری قرآن‌کریم کافی نیست

رحیمی تصریح کرد: سرانه آزمون‌های سراسری قرآن‌کریم نیز از دیگر مشکلاتی است که موسسات و اتحادیه‌های قرانی با آن مواجه هستند زیرا سرانه 6 هزار تومانی که برای ثبت‌نام در این آزمون‌ها دریافت می‌شود حتی پاسخگوی هزینه اجاره سالن نبوده و مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌کند.

17 نمایندگی دارالقرآن در استان زنجان فعالیت دارند

این فعال عرصه قرآنی عنوان کرد: در حال حاضر 17 نمایندگی و شعبه دارالقرآن و مراکز قرآنی در استان فعال هستند که 3 مرکز دیگر در حال احداث است همچنین در استان زنجان 2 اتحادیه قرآنی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 300 موسسه قرآنی فعال هستند که با توجه به استقبال مردم استان، نیازمند توجه بیشتر در زمینه فعالیت‌های قرآنی هستیم.

captcha