انتشار خلاصه یک جلدی «تفسیر نور»/ چاپ دوم در راه است
کد خبر: 3521392
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
بابایی خبر داد:

انتشار خلاصه یک جلدی «تفسیر نور»/ چاپ دوم در راه است

گروه ادب: مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن کریم اظهار کرد: خلاصه «تفسیر نور» حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در یک جلد به چاپ رسیده است که بیان نکاتی برای هر آیه به شیوه بلیغ، از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

محمد بابایی، مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد بسته چهار جلدی قرآن،‌ مفاتیح‌الجنان،‌ صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در قطع پالتویی اظهار کرد: چاپ قرآن‌هایی در بسته چهار جلدی را در دست کار داریم. این روش چاپ را در سال گذشته نیز شاهد بودیم که قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح با خط نسخ ایرانی چاپ و متشر شد.
وی افزود: مشابه این بسته با خط نسخ عربی و قطع جیبی نیز در دست چاپ است. این کار زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، چرا که ما کتب را به شکل ورقی چاپ می‌کنیم و کاغذ مصرفی نیز نازک است. کاغذهای این کتب موجود هستند و با دستگاه ورقی کار چاپ را انجام می‌دهیم تا کیفیت بالا برود و این کار سرعت چاپ را پایین می‌آورد، با این حال قرار شده است که تا پایان تابستان چاپ این کتب به پایان برسد.
هر آیه یک تفسیر
وی از قرآن همراه با تفسیر آیه‌ به‌ آیه خبر داد و گفت: اخیراً طی همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم با مجموعه درس‌هایی از قرآن، مصحف این مرکز با ترجمه و تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی همراه شده. این قرآن که کار فاخری است، از ترجمه‌ای روان برخوردار بوده و تفسیر نور را که دوره 10 جلدی آن تاکنون چاپ شده است، در قالب یک جلد به صورت خلاصه ارائه کرده. در حاشیه این قرآن نیز یک نکته برای هر آیه درج شده است مانند قرآن حکیم مرکز که آیات منتخب تفسیر دارد، اما مجموعه تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی برای هر آیه، نکته‌ای را با بیانی روان بیان می‌کند.
بابایی ادامه داد: از آنجا که این کار بسیار فاخر بوده و همچنین گرد آورنده آن شخصیتی شناخته شده در حوزه معارف قرآن است، مردم از این اثر استقبال بسیاری کردند. ترجمه و تفسیر این قرآن برعهده مجموعه درس‌هایی از قرآن است و مرکز طبع و نشر فقط به تصحیح قرآن پرداخت و مجوز چاپ آن را صادر کرد. این قرآن در نخستین چاپ در 3 هزار نسخه منتشر شد که همه نسخه‌های آن به فروش رسید و در چاپ دوم 5 هزار نسخه از این قرآن چاپ خواهد شد. 
وی در رابطه با صفحه‌بندی این قرآن بیان کرد: این قرآن همان صفحه‌بندی رایج را دارد که به دلیل بهره‌مندی از تفسیر، میزان صفحات آن دو برابر شده است. در این قرآن، یک صفحه به آیات کلام‌الله مجید اختصاص دارد و در روبروی آن در صفحه مقابل ترجه قرار گرفته و در حاشیه هر دو صفحه، تفسیر آیات قرآن ارائه شده است.
captcha