روانشناسی را بر مدار فرهنگ و ارزش‌های دینی تحقق می‌بخشیم
کد خبر: 3523258
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
غلامعلی افروز:

روانشناسی را بر مدار فرهنگ و ارزش‌های دینی تحقق می‌بخشیم

گروه جامعه: رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تاکید بر نقش ارزش‌های دینی در فرایند روانشناسی و مشاوره از تقویت کمیسیون دین در سازمان نظام روانشناسی خبر داد و گفت: این کمیسیون در دوره جدید با اقتدار و قوت و با حضور اساتید حوزوی فعال خواهد شد تا روانشناسی را در بستر فرهنگ، ارزش‌های اخلاقی و دینی محقق کند.

غلامعلی افروز، رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به این سوال که کمیسیون روانشناسی و دین در سازمان نظام روانشناسی چه زمانی فعالیتش را آغاز، و چه اقداماتی در این حوزه انجام می‌شود؟ گفت: کمیسیون روانشناسی و دین در دوره جدید با اقتدار، قوت و قدرت با حضور اساتید متدین روانشناس، مشاور و اساتید حوزوی که در رشته روانشناسی و مشاوره درس خوانده‌ و تحصیلات دانشگاهی دارند فعال خواهد شد؛ تا بتواند تولیدات برتری در حوزه روانشناسی و دین داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دینی و قرآنی آتی این سازمان در دوره جدید، گفت: در دوره دوم که بنده رئیس سازمان نظام روانشناسی بودم، به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدم، ایشان نکات کلیدی بسیاری را در حوزه روانشناسی و مشاوره مطرح کردند و فرمودند که باید دین‌، ارزش‌های دینی و باور‌های دینی در مجموعه سازمان نظام روانشناسی حاکم باشد.

رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب ما باید فرایند مشاوره و روانشناسی را در بستر فرهنگ، ارزش‌های دینی و اخلاق دینی داشته باشیم؛ به این معنی که یافته‌های نوین علمی و روان‌درمانی‌هایی جدید که مجربانه است، نباید تعارضی با ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی ما داشته باشد.

افروز گفت: موضوع عدم تعارض در یافته‌های علمی با توجه به فرهنگ ایرانی- اسلامی موضوعی است که همه به آن مقید بوده و من نیز به آن مقید هستم؛ لذا یک بحث جدی در این زمینه است که قالب روانشناسان تلاش کرده‌اند آن را رعایت کنند، اما در این حوزه باید تلاش بیشتری کرد؛ چراکه وقتی تعداد زیاد می‌شود باید پست مدیریتی و نظارتی بر این کار نیز بیشتر شود.

گفتنی است غلامعلی افروز روز دوشنبه، ۲۵ مرداد در نخستین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران حایز اکثریت آراء شده و به عنوان رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی انتخاب شد.
captcha