آمادگی توسعه برنامه‌های قرآنی در سیمای قزوین
کد خبر: 3525273
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

آمادگی توسعه برنامه‌های قرآنی در سیمای قزوین

گروه اجتماعی: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: اگر متولیان قرآنی استان کمک کنند آمادگی داریم برنامه‌های قرآنی در سیمای قزوین را وسعت ببخشیم.

ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: قرآن دارای جایگاه خاصی است و ما به عنوان یک تکلیف و وظیفه بر خود واجب میدانیم که در نشر معارف قرآنی و در ایجاد انگیزه به ویژه در جوانان و نوجاوان برای گرایش به قرآن و مفاهیم آن تلاش کنیم.
وی افزود: یکی از برنامه‌های خوب ما در تولید برنامه‌های قرآنی، ویژه برنامه جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان بود که با حضور فعالین قرآنی استان قزوین و ظرفیت‌های موجود در همین استان به شکل مطلوب و خوبی برگزار شد.
معصومی‌فر ادامه داد: در برنامه‌های روتین و مستمر ما مخصوصا در هنگام اذان تلاش می‌کنیم مفاهیم و معارف قرآنی را توسعه دهیم و این امر با تولید برنامه در مناسبت‌های مختلف نیز اجرا می شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با اشاره به اینکه تفسیر برای ما دارای اهمیت زیادی است، تأکید کرد: هم‌اکنون در رادیو تفسیر قرآن حضرزت آیت‌الله عابدینی به صورت هفتگی برای مردم تولید و پخش می شود.
وی با اشاره به اینکه در تدارک هستیم تا در سیما نیز از ظرفیت‌های تفسیر استفاده کنیم، عنوان کرد:  البته سیما ظرفیت خاص خود را دارد و بیشتر تفاسیری که در تایم و زمان کوتاهی بتواند مفاهیم را انتقال دهد مناسب است و تلاش داریم در این حوزه اقدام کنیم.
معصومی‌فر  با بیان اینکه آمادگی داریم تا با کمک متولیان قرآنی استان قزوین برنامه‌های قرآنی را در صداوسیمای استان توسعه دهیم به بیان کرد: این توسعه میتواند با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی استان قزوین صورت بگیرد.
وی در پایان یادآور شد: برای توسعه برنامه‌های قرآنی می‌توانیم رویکرد را تغییر داده و با رویکردی خاص  از قشر جوان و نوجوان و حتی اقشار مختلف مردم نیز استفاده کنیم.
captcha