چرایی تنزل سطح قرائت در مسابقات قرآن استان قم
کد خبر: 3527094
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
شاه‌میوه تشریح کرد:

چرایی تنزل سطح قرائت در مسابقات قرآن استان قم

گروه قرآنی: داور بین المللی قرآن کریم گفت: انتظار بیشتری از سطح قرائت در قم داشتم اما به نظر من این سطح تنزل کرده است.

غلامرضا شاه میوه، داور بین المللی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، غلامرضا شاه میوه، داور بین المللی قرآن در حاشیه مسابقات قرآن استانی اوقاف گفت: یکی از اشکالات بخش قرائت تحقیق در مسابقات قرائت استان قم شروع های غیرمتعارف و غیر عرفی بود که می تواند برای قاریان در مرحله کشوری مشکل ساز شود.
وی ادامه داد: شروع غیرعرفی شروعی است که از یک تلاوت مجلسی انتظار نمی رود و یکی از مصادیق آن انتخاب پرده نامناسب و مشخص نبودن کف و اوج صدای قاری است.
شاه میوه بیان کرد: در مسابقات کشوری این گونه شروع ها جزء موارد تعیین کننده و موثر است و گاهی سرنوشت یک قاری را تغییر می دهد.
این داور بین المللی قرآن تصریح کرد: خالی کردن کوک صدا و به اصطلاح ناکوک خواندن و خروج های صوتی از دیگر ضعف های قاریان در این مرحله بود که با تمرین بیشتر و رفع اشکالات می شود در مرحله کشوری به نحو بهتری عمل شود.
شاه میوه اظهار کرد: مهمترین اصل در تلاوت ارایه نغمات بدون عیب و ایراد است و بعد هنرمندانه و مطابقت قرائت با معنا و مفهوم همچنین انتخاب ردیف های زیبا و جذاب و قدرت تنغیم خوب و اگر قاریان می خواهند موفقیت بیشتری کسب کنند باید این روند را رعایت کنند.
وی افزود: من معتقدم سطح قرائت در استان قم قدری افت و تنزل پیدا کرده است و توقع بیشتری از دوستان انتظار می رفت و شاید یکی از دلایل آن وجود جلسات قرائت زیاد است و قاریان به همین سطح خود بسنده کرده اند ولی این سطح برای موفقیت در مرحله کشوری کافی نیست.
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Viet Nam
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۸:۲۳
0
0
چقدر غلط نگارشی داره این متن..!
captcha