تکریم سالمندان، وظیفه دینی و رسالت اخلاقی است
کد خبر: 3527808
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
رئیس اداره بهزیستی شهرضا:

تکریم سالمندان، وظیفه دینی و رسالت اخلاقی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: تکریم سالمندان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف دینی و رسالت‌های اخلاقی همه ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی صادقی، رئیس اداره بهزیستی شهرضا عصر روز یکشنبه، چهاردهم شهریورماه در جلسه شورای سالمندان شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ارائه خدمات بهینه به سالمندان، دیدگاه غلطی است که بر اساس ترحم به جامعه سالمندان ایجادشده است.
وی تصریح کرد: سالمندان نیازمند ترحم نیستند، این قشر توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که بر اساس تجربه و سابقه کار آنان ایجاد شده و به همین دلیل باید از آن استفاده شود.
 رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه نرخ رشد سالمندی در کشور ایران بالا است، گفت: اگر برای دوران سالمندی در آینده فکری نکنیم با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد.
صادقی در ادامه وضعیت سالمندان در شهرستان شهرضا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پیشینه مذهبی و اعتقادی مردم شهرستان شهرضا باعث شده تا تکریم سالمندان را به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی بر خود لازم بدانند تا جایی که وضعیت این قشر از جامعه در شهرضا، بهتر از سایر مناطق استان و حتی کشور ارزیابی می‌شود.
وی اضافه کرد: پروژه بزرگ خانه مهر در شهرستان شهرضا برای ارائه خدمات به حدود 2 هزار سالمند پیشبینی شده و این در حالی است که این تعدا سالمند نیازمند مراقبت در شهرضا نبود و از این جهت این مرکز می‌تواند خدمات استانی و ملی ارائه دهد.
رییس اداره بهزیستی شهرضا نبود بانک اطلاعات جامع سالمندان را یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در جهت ارتقاء سطح خدمات به سالمندان برشمرد و تصریح کرد: تشکیل این بانک اطلاعاتی باید با همکاری تمامی نهادها و ارگان‌های ذیربط انجام شود.
صادقی نارسایی قوانین حمایتی از سالمندان و نبود ضمانت اجرای این قوانین را از جمله دیگر معضلات موجود در ارائه خدمات بهینه به سالمندان برشمرد و گفت: متأسفانه قوانین موجود تمامی نیازهای این قشر از جامعه را شامل نشده و در مواردی هم که قوانینی وجود دارد، فقدان ضمانت اجرای لازم، باعث عدم اجرای مصوبات می‌شود.
وی اظهار کرد: در شهرستان شهرضا بیش از 15 هزار سالمند وجود دارد که تقریبا حدود 10 درصد از جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.
captcha