تجلیل از 150 فعال قرآنی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث جامعة الزهراء(س)
کد خبر: 3530630
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
الیاسی خبر داد:

تجلیل از 150 فعال قرآنی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث جامعة الزهراء(س)

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة الزهراء(س) با اشاره به مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: در مراسم اختتامیه که 28 شهریور برگزار خواهد شد از 150 نفر تجلیل می‌شود.

فهیمه الیاسی، دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة الزهراء(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی قرآن و حدیث جامعه الزهراء(س) فردا 28 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این مراسم از 150 نفر از طلاب، کارمندان و استادان این مجموعه حوزوی که جزء نفرات برتر و شایسته تقدیر در این جشنواره هستند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
الیاسی بیان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر که با تقدیر از چند پیشکسوت و نخبه قرآنی نیز همراه است فردا در سالن بیداری جامعه الزهراء(س)با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی برگزار خواهد شد.
دبیر جشنواره تصریح کرد: در این مراسم از خانم‌ها زنجانی و شیخی به عنوان نفرات اول در رشته ترتیل و حفظ کشوری ویژه معلولان همچنین خانم‌ها؛ حیدری مجد، عاشوری، میرغیاثی و حسن‌زاده به عنوان نخبگان و پیشکسوتان قرآنی تجلیل خواهد شد.
وی تلاوت احمد دباغ، قاری و حافظ بین‌المللی قرآن و مداحی را از دیگر برنامه‌های این مراسم برشمرد و گفت: دهمین جشنواره قرآن و حدیث در سه بخش معارفی، مهارتی و آثار برگزار شد.
الیاسی با اشاره به بخش‌های این مسابقه بیان کرد: بخش مهارتی شامل مسابقات شفاهی قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء و جشنواره بخش معارفی نیز به صورت کتبی و شامل تدبر در سوره نور، مفاهیم، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ... بود و بخش آثار نیز در رشته‌های ادبی، هنری و رسانه و ... انجام شد.
وی افزود: مسابقات تفسیر از سوره‌های مبارکه شعرا، نمل، قصص و عنکبوت از تفسیر نمونه انجام شد و بخش آثار نیز شامل رشته‌های وبلاگ از جمله نرم‌افزار موبایلی، یادداشت‌نویسی تحلیلی، ۴۰ حدیث نویسی؛ هنری از جمله طراحی و نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی، عکاسی؛ ادبی، شعر کلاسیک و سپید، داستان کوتاه و ... و ادبی و رسانه بوده است.
captcha