نقش پدرانه ائمه جمعه به معنای خنثی عمل کردن نیست
کد خبر: 3531064
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

نقش پدرانه ائمه جمعه به معنای خنثی عمل کردن نیست

گروه اجتماعی: امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه نقش پدرانه ائمه جمعه به معنای خنثی عمل کردن نیست، گفت: موضع پدرانه یک روحانی هدایت، بیان معیارها، موازین و حمایت از حق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز  در نشست ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام‌جمعه تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه در هر انتخاباتی، نقش پدرانه ایفا کنند؛ البته این به معنای خنثی عمل کردن نیست.
وی با بیان این‌که اگر ائمه جمعه خنثی عمل کنند، دیگران خلأ جایگاه پدرانه آن‌ها را پر می‌کنند، بیان کرد: موضع پدرانه یک روحانی هدایت، بیان معیارها، موازین و حمایت از حق است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حضور ائمه جمعه در حوزه‌های علمیه، به عنوان استاد را بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: حضور ائمه جمعه با این جایگاه و مسئولیتی که دارند، فرصت بسیار ارزشمندی است و باید از این فرصت بیش از پیش استفاده کرد.
وی افزود: حضور ائمه جمعه در دانشگاه‌ها نیز بسیار اثرگذار خواهد بود اما معیارهایی برای ورود به این فضا وجود دارد که لازم است ائمه جمعه طبق ضوابط و قوانینِ تعریف شده، شرایط حضور خود را در فضای دانشگاهی فراهم نمایند.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واقعه غدیر و انتقال پیام آن اشاره و بیان کرد: خدا در آخرین ماه‌های رسالت پیامبر (ص) به ایشان گفت: اگر رسالت خود را در واقعه غدیر به انجام نرسانی، هیچ کاری انجام نداده‌ای و این مهم گویای اهمیت واقعه غدیر است.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: مسیر و تکلیف همه انبیاء در غدیر مشخص شده و همه فِرَق مذهبی، احزاب و جناح‌ها نیز باید در مسیر غدیر قرار گیرند.
وی توجه جدی به محرم و دهه امر به معروف را ضروری دانست و اذعان کرد: این که ما برای معروف و منکر چه چیزهایی را مصداق قرار دهیم، مهم است و باید تلاش کنیم تا فضای مردمی را در این ایام به خوبی مدیریت نماییم.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است؛ زیرا طبق نظر کارشناسان خواری، ذلت، حصر و زیر نفوذ دشمنان قرار گرفتن را برای ما به بار می‌آورد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که اهم و مهم در مصداق معروف و منکر باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اگر منکر جزئی در جامعه مطرح شود، نباید آن‌قدر مورد توجه قرار گیرد که صدای مقابله منکر بزرگ‌تری نظیر FATF به گوش نرسد.

captcha