کتابخانه مسجد جامع خمین، پاتوق قرآنی سالمندان
کد خبر: 3531825
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

کتابخانه مسجد جامع خمین، پاتوق قرآنی سالمندان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع خمین با اشاره به کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه سالمندان در کتابخانه این کانون گفت: این کتابخانه پاتوقی برای سالمندان است تا احساس کنند می‌توانند یاد بگیرند و آموزش دهند ضمن اینکه در برخی مسابقات قرآن استان نیز رتبه‌هایی داشته‌اند.

علیرضا رضایی، مدیرکانون فرهنگی و هنری فلق مسجد جامع خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: کانون فرهنگی و هنری فلق 120 عضو در تمام گروه‌های سنی دارد که در کلاس‌های مختلف ورزشی، قرآنی و فرهنگی شرکت می‌کنند.
کتابخانه مسجد جامع خمین پاتوق قرآنی سالمندان
وی با بیان اینکه این کانون در طول سال 50 عضو دائمی دارد، افزود: روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسات آموزشی تجوید، صوت و لحن، تجزیه و ترکیب، ترجمه و مفاهیم و تفسیر برای سالمندان با حضور هشت استاد در کتابخانه مسجد جامع برگزار می‌شود.
مدیرکانون فرهنگی و هنری فلق مسجد جامع خمین هدف از این کلاس‌ها را خودسازی و ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد و توضیح داد: با این جلسات تعدادی از سالمندان که اکثراً دبیر بازنشسته هستند را از انزوا بیرون آوردیم تا احساس کنند می‌توانند یاد بگیرند و آموزش دهند.

کتابخانه مسجد جامع خمین پاتوق قرآنی سالمندان
وی افزود: هفت نفر از سالمندانی که در جلسات قرآنی این کانون شرکت می‌کنند در 5 دوره موفق به کسب مقام استانی در رشته‌های قرائت، ترتیل و اذان شدند. کتابخانه مسجد جامع با دارا بودن 10 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف پاتوق سالمندان است و در این کتابخانه برای فعالیت‌های این قشر به ویژه در حوزه قرآن زمینه‌سازی شده است.
مدیرکانون فرهنگی وهنری فلق با اشاره به جایگاه مهم سالمندان در خانواده، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جوامع کنونی شکاف بین سالمندان و جوانان به ‌وجود آمده،‌ توجه به سالمندان بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترمیم است.
کتابخانه مسجد جامع خمین پاتوق قرآنی سالمندان
رضایی با بیان اینکه در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی برای سالمندان درنظر گرفته شده خاطرنشان کرد: سالمندان نباید احساس کنند که از جریان زندگی دیگران به ‌ویژه جوانان دوره شده‌اند و به سبب ناتوانی و سالمندی گوشه گیر شوند زیرا سالمندان امروز نقش‌آفرینان دیروز زندگی همین جوانان‌ هستند.
captcha