عشق و علاقه به اهل بیت(ع) نعمت بزرگی برای مردم ایران است
کد خبر: 3532889
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
آیت‌الله عاملی:

عشق و علاقه به اهل بیت(ع) نعمت بزرگی برای مردم ایران است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آموزه‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جهانی بوده و به یک مکان خاص محدود نیست، گفت: عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) نعمت بزرگی برای مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته سوم مهرماه در مراسم نکوداشت حاج رحیم حیدری پیرغلام  حسینی با بیان اینکه آموزه‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جهانی بوده و به یک مکان خاص محدود نیست گفت: عشق و علاقه به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع)  نعمت بزرگی برای مردم ایران است.
وی  افزود: اگر شرایط بهره مندی مردم ساکن در کشورهای مختلف دنیا از اندیشه ها ، اهداف و شعارهای امام حسین(ع) فراهم شود تاثیرهای مثبت آن در بهبود اوضاع انسان ها در جوانب مختلف زندگی و حاکمیت انسانیت و آرامش بر سراسر عالم قطعی خواهد بود.
 آیت الله  عاملی با بیان اینکه نباید مردم جهان از افکار بزرگ و متعالی امام حسین (ع) محروم شوند اظهار کرد: شیوه مناسب عزاداری ها و پرهیز از احساسات افراطی در بیان وقایع عاشورا و حماسه حسینی در کنار عمل به سیره سرور آزادگان به تحقق این امر مهم کمک موثر خواهد کرد.
وی گفت: عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و یار و انصارش نعمت بزرگی برای مردم ایران به شمار می آید و ما وظیفه داریم با عرضه این فرهنگ ناب و ارزشمند به سراسر دنیا به شیوه درست قدردان و شاکر این نعمت بی نظیر باشیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم نکوداشت حاج رحیم حیدری افزود: هدف اصلی از برپایی چنین مراسمی آن است که با استفاده از این شخصیت ها به عنوان الگو نسل کنونی را با شیوه مناسب و صحیح مداحی و عزاداری آشنا کنیم.
آیت الله عاملی خواستار پرهیز جدی شاعران و عزاداران حسینی از دامن زدن ناخواسته به برخی تحریف ها و بدعت ها و نیز خودداری از مداحی ها و سرودن اشعاری شد که با خدشه دار کردن شخصیت و افکار بزرگ آرمانی آن امام بزرگوار زمینه سوء استفاده دشمنان دین را فراهم می کنند.
در این مراسم که با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل ، صداو سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، هیئت امنا محلات شش گانه و  حوزه هنری استان اردبیل در سالن شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برپا شد تعدادی از شاعران مرثیه پرداز و نیز محققان فرهنگ و ادبیات عاشورایی آذری زبان اشعار و سخنانی را در این زمینه عرضه کردند.
پخش فیلم های کوتاه از اجرای برنامه های مداحی و عزاداری مربوط به حاج رحیم حیدری و نیز اجرای زنده برنامه شعرخوانی و مداحی از سوی این پیرغلام حسینی منطقه اردبیل حال و هوای معنوی خاصی را بر فضای این مراسم حاکم کرد.
حاج رحیم حیدری در سال ١٣٠٨ در اردبیل متولد شد ، این عاشق دلباخته و بی ریای مکتب حسین(ع) بیش از ٦٥ سال از عمر گرانبهای خود را از طریق سرودن اشعار مرثیه ای و نیز عزاداری برای حسین (ع) در راه خدمت به مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) صرف کرده است.
captcha