یک سوم از مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی را سالمندان تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3533133
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

یک سوم از مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی را سالمندان تشکیل می‌دهند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی با تبریک هفته تکریم سالمندان گفت: ۴۶ هزار و ۲۶۵ سالمند در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۱۵ هزار و ۴۵۱ نفر از آنان را سالمندان مرد و ۳۰ هزار و ۸۱۴ نفر دیگر را زنان سالمند تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، جلال حسین‌زاده، مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان روز گذشته در جمع خبرنگاران همزمان با آغاز هفته سالمندان با بیان اینکه فرهنگ احترام به سالمندان باید در جامعه پر رنگ تر شود اظهار کرد: سالمندان جامعه در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارند، به همین خاطر کمیته امداد استان همزمان با سراسر کشور بمناسبت هفته سالمندان برنامه هایی را برای تکریم سالمندان تحت حمایت در دست اجرا دارد که از مهمترین این برنامه ها اعزام هوایی  هشت سالمندِ موفق و نمونه به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.
وی با اشاره به اینکه از ۴ تا ۱۰ مهرماه به عنوان هفته تکریم سالمندان نامگذاری شده است خاطر نشان کرد: طی این هفته گروههایی  از امدادگران ،مسئولان و خیران شهرستانهای سراسر استان در قالب طرح مفتاح الجنه از منازل سالمندان تحت حمایت دیدار و از آنان دلجویی خواهند کرد.
حسین زاده با تأکید بر اینکه امدادگران باید از فرصت های پیش رو در راستای تکریم سالمندان سهم بسزایی داشته باشند تصریح کرد: یک سوم افراد تحت حمایت در سطح استان آذربایجان غربی را مردان و زنان سالمند تشکیل می دهند که وضعیت عمومی آنها همواره از سوی مددکاران این نهاد پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه ۴۵۵ سالمند زمینگیر در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) قرار دارند گفت:  این نهاد علاوه بر حمایتهای معمول و پرداخت کمک معیشت به این افراد، یک میلیون ریال نیز بصورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده های آنان پرداخت می کند تا مشکلی در رسیدگی به بیماران پیش نیاید.
مدیر کل کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی از آحاد مردم استان بویژه از جوانان و فرزندان افراد سالمند خواست از وضعیت زندگی و سلامتی آنان غافل نباشند.
captcha