ریشه فقر در جامعه با کار محوری خشکانده می‌شود نه کمک مالی
کد خبر: 3534098
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
برقعی:

ریشه فقر در جامعه با کار محوری خشکانده می‌شود نه کمک مالی

گروه اجتماعی: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعطیل محوری در جامعه بر خلاقف آموزه‌های اسلام است در سوره جمعه امر شده بعد از خواندن نماز به دنبال تجارت بروید نه استراحت، سیاست کمیته امداد کار محوری است و تنها از این راه می‌توان ریشه فقر را خشکاند نه کمک مالی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید امیر منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جشن خودکفایی 1237 خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی، که پنجشنبه، 8 مهرماه در اراک برگزار شد با بیان اینکه دین اسلام توجه ویژه‌ای به کار و فعالیت اجتماعی دارد عنوان کرد: کار محوری مهمترین هدف و سیاست کمیته امداد در سراسر کشور است و تاکنون کمیته امداد استان‌ها به ویژه استان مرکزی توانسته در ایجاد اشتغال و خودکفایی بخانواده‌های تحت پوشش خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد.
وی ادامه داد: تعطیل محوری و باور به اینکه در ایام تعطیل نباید کار کرد ضربه‌ای سخت به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌زند و نمی‌گذارد آنطور که باید جمهوری اسلامی به پیشرفت و تعالی برسد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: آموزه‌های دین اسلام با تن‌پروری و کار نکردن مخالف است به طوریکه در سوره جمعه تأکید می‌شود بعد از به پا داشتن نماز جمعه به سراغ کارهای خود بروید و نگفته است بروید استراحت کنید و کار خود را تعطیل کنید ولی آنچه در شرایط کنونی کشورمان است خلاف این امر را نشان می‌دهد.
برقعی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دین اسلام آموزش کار به افراد نیازمند با ارزش‌تر از کمک کردن به آن‌هاست عنوان کرد: کلیه شعب کمیته امداد بر این اساس عمل می‌کنند و سعی دارند به جای کمک کردن مقطعی، برای آنها فرصت اشتغال ایجاد کند و آنها را به خودکفایی برساند.
وی ادامه داد: خیلی‌ها این عقیده را دارند که باید به افراد از کار افتاده فقط کمک مالی کرد در صورتی که کمیته امداد با این هم مخالف است باید برای این افراد کار متناسب با سن و توانشان تعریف کرد تا فرد احساس با ارزش و مؤثر بودن در اجتماع کند ولی متأسفانه به دلیل اینکه در کشور ما هنوز کار مطالعاتی بر کارهایی که این افراد قادر هستند انجام دهند نشده هنوز نتوانستیم به طور مطلوب افراد از کار افتاده را وارد چرخه کار و فعالیت کنیم.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان تأکید کرد: رویکرد کار محوری در کمیته امداد مسئولیت اجتماعی سنگینی است که در آینده با قوت بیشتری برای مددجویان دنبال می‌شود و قرار است از مددجویان در این زمینه حمایت بیشتری شوند تا ان‌شاءالله در آینده شاهد ریشه کنی کامل فقر در سطح کشور باشیم.
captcha