مراقب افراط و تفریط در عزاداری‌ها باشیم
کد خبر: 3534271
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
آیت‌الله خاتمی:

مراقب افراط و تفریط در عزاداری‌ها باشیم

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نکته مهم در برگزاری عزاداری‌های محرم پرهیز از افراط و تفریط است و توجه به این مسئله باعث شده تا ایام محرم در زنجان با کمترین حاشیه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیتالله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ظهر دیروز جمعه 9 مهرماه در خطبههای نماز جمعه با اشاره به اینکه 9 مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است، اظهار کرد: 12 سال قبل در این روز، محمد، کودک فلسطینی هنگامی که از مقابل چشم دژخیمان رژیم جعلی صهیونیستی فرار کرد و کنار پدرش، پناه گرفت، توسط نیروهای رژیم کودککش به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده، در هر سال هزار و 500 نفر از مردم فلسطین توسط نیروهای رژیم سفاک صهیونیستی دستگیر میشوند، گفت: سازمانهای حقوق بشر اعلام میکنند که 85 درصد این افراد تحت شکنجه قرار میگیرند و طبق همین آمار 350 کودک نیز در زندان‌های این رژیم جعلی اسیر هستند.

آیت‌الله خاتمی در خصوص 10 مهر روز جهانی سالمندان، تصریح کرد: هر چند احترام به سالمندان همیشه باید سرلوحه رفتار افراد باشد ولی امروز بهانه‌ای برای یادآوری است امر است و هزار و 400 سال پیش پیامبر گرامی اسلام در خصوص احترام به بزرگترها فرمودهاند: «به بزرگترها احترام کرده و از تجربیات آنان برای انتخاب راه درست استفاده کنید» که این مسئله باید در همه روزهای زندگی مورر توجه جوانترها باشد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه عزاداریهای صادقانه و خالصانه مردم زنجان موجب شده تا این شهر به عنوان پایتخت شور شعور حسینی الگوی کشور بوده و با کمترین حاشیه مراسمهای عزاداری را برگزار کند، گفت: 12 مهر امسال آغاز ماه محرم‏الحرام است و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است که نکته مهم در برگزاری عزاداری‌های این روزها پرهیز از افراط و تفریط است.

آیت‌الله خاتمی در خصوص حادثه 13 مهر، سالروز تبعید امام خمینی (ره) به پاریس، تصریح کرد: 13 مهرماه سالروز تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال 57 از عراق به پاریس است و این به دلیل این بود که حزب بعث عراق شرط کرد که امام (ره) اعلامیه بر علیه حکومت شاهنشاهی در ایران صادر نکنند که امام راحل این شرط را قبول نکردند و به پاریس تبعید شدند که این سفر مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: صحت و امنیت دو نعمت بزرگ است که در کشور ما به‌واسطه فعالیت نیروهای نظامی ممکن شده است که این در حالی است که کشورهای منطقه ما درگیر جنگ هستند. ایران از امنیت کامل برخوردار است و ایران منطقه امنی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

captcha