سالمندان در تحکیم باورهای دینی نقش مهمی ایفا می‌کنند
کد خبر: 3534511
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

سالمندان در تحکیم باورهای دینی نقش مهمی ایفا می‌کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر عنوان کرد: سالمندان می‌توانند در تحکیم باورهای دینی و مذهبی و رشد و توسعه شخصیت اخلاقی افراد مرتبط با آنها نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامرضا جمالی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر شنبه، 10 مهرماه مناسبت روز جهانی سالمند، در جمع سالمندان مرکز امام علی(ع) ملایر، گفت: اگر دوره سالمندی با فقر، بیماری و مشکلات روانی اجتماعی همراه شود، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری در سطح جامعه و سایر گروه‌های سنی ایجاد کند.
وی افزود: بزرگان و سالخوردگان امروز، جوانان پرکار و زحمتکش سال‌های گذشته هستند که عمر گرانقدر خود را صرف آبادی و ساختن کشور، تربیت و تأمین نیازهای فرزندان خود سپری کرده‌اند و به همین علت دارای تجربه‌های فراوانی برای نسل جدید هستند و باید قدر آنان را دانست.
وی با اشاره به اینکه سالمندان با معاشرت و انس با نسل جدید می‌کوشند مفهوم زندگی را برای آنها روشن کرده و مراقب باشند لغزش و خطایی از او سر نزند، اظهار کرد: نقش سالمندان در توسعه پایدار جامعه از طریق افزایش سرمایه اجتماعی، واقعیتی غیرقابل‌انکار است.
جمالی‌زاده ادامه داد: با افزایش علاقه سالمندان به اجرای مراسم دینی و احساس اطمینان و رضایت‌خاطر بیشتر از این عمل، سالمندان می‌توانند در تحکیم باورهای دینی و مذهبی و رشد و توسعه شخصیت اخلاقی افراد مرتبط با آنها نقش مهمی را ایفا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: احسان و دستگیری از نیازمندان باعث ایجاد آرامش و در نتیجه برقراری امنیت اجتماعی می‌شود و در نهایت جامعه به تعادل و توازن و رشد و پیشرفت می‌رسد.
وی ابراز کرد: آنچه که دانش امروزی به آن توجه می‌کند، تنها طولانی کردن دوران زندگی نیست بلکه باید توجه داشت که سال‌های اضافی عمر انسان در کمال آرامش و سلامت جسمی و روانی سپری شده و ضمن توجه به مسائل جسمی به جنبه‌های روحی و روانی افراد در سال‌های آخر عمر نیز توجه داشت.
جمالی‌زاده در ادامه با تقدیر از زحمات مسئولان و کارکنان سرای سالمندان امام علی(ع)، عنوان کرد: از آنجا که سالمندان بیش از هر چیزی به احترام، تکریم و روحیه دادن نیاز دارند، بر اساس وظیفه سعی کردیم به مناسبت روز جهانی سالمند با بازدید و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، روزی شاد برای سالمندان داشته باشیم.
captcha