تکریم بزرگسالان را به کودکان آموزش دهیم
کد خبر: 3534949
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
درویش‌امیری:

تکریم بزرگسالان را به کودکان آموزش دهیم

گروه اجتماعی: استاندار زنجان گفت: تلاش كنیم فرهنگ تكریم به بزرگسالان كه بخشی از معارف دینی ما است را به فرزندان خود آموزش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان، عصر دیروز یک‌شنبه 11 مهرماه در مراسم تكریم سالمندان در محل مركز سالمندان زنجان «باغ مهربانی» با اشاره به این موضوع كه مكان نگه‌داری سالمندان باید در حد استاندارد و مطابق‌ شان آنان ساخته شود، خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای سالمندان مهیا شود كه آنان در آن محیط احساس آرامش و آسایش داشته باشند.

وی ابراز کرد: سالمندان كودكان گذشته، جوانان دیروز و كهنسالان امروز است و باید این مسئله مدنظرمان باشد كه چنین روزی در انتظار همه ما است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینكه در فرهنگ ایرانی و اسلامی احترام به كهنسالان تاكید شده است، گفت: امروز در جامعه چنین احساس می‌شود كه فاصله‌ای بین نسل جدید و گذشته ایجاد شده است كه این موضوع ناشی از تاثیرپذیری فرهنگی جوانان از فرهنگ بیگانه است، به طوری كه جوانان امروز حوصله نگه‌داری پدران و مادران‌شان را از دست داده‌اند.

درویش‌امیری اظهار کرد: تلاش كنیم فرهنگ تكریم به بزرگسالان كه جزو معارف دینی ما است را به فرزندان خود آموزش دهیم، چون انسان در دوران پیری بیشتر از جوانی نیازمند محبت و مهربانی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: در مراكز نگه‌داری سالمندان همواره بوی الهی به مشام می‌رسد و خادمان این مراكز زكات زندگی خود را پرداخت می‌كنند.

استاندار زنجان خطاب به كاركنان خانه سالمندان گفت: امیدوارم این خانه را همانند گلستان آباد و دل‌های رنجیده سالمندان را شاد سازید.

درویش‌امیری تاكید كرد: فرهنگ كمك به سالمندان را باید به نسل آینده آموزش دهیم و این خطر بزرگی برای نسل آینده محسوب می‌شود كه بین نسل جوان و سالمند شكاف ایجاد شود.

مدیر ارشد استان تاكید كرد: سونامی پیری در كشور در راه است و باید تلاش كرد فاصله فرهنگی فرزندان و پدران را كم تا فرزندان با افتخار دست والدین خود را بگیرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۲
0
0
اگر این مسئله کمرنگ شود یاعث شکاف بین جوان و سالمند می‌شود و امری پسندیده نیست
captcha