تخصیص اعتبارات خاص نیاز مؤسسات قرآنی فعال است
کد خبر: 3534966
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

تخصیص اعتبارات خاص نیاز مؤسسات قرآنی فعال است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان با اشاره به نیاز مؤسسات قرآنی به اعتبارات ویژه گفت: مؤسسات قرآنی فعال جهت استمرار فعالیت‌های قرآنی خود در کانون‌های مساجد استان کردستان به اعتبارات خاص نیاز دارند.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری  مساجد استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،با اشاره به نیاز موسسات قرآنی به اعتبارات ویژه اظهار کرد: مؤسسات قرآنی فعال جهت استمرار فعالیت‌های قرآنی خود در کانون‌های مساجد استان کردستان به اعتبارات خاص نیاز دارند.

وی با اشاره به ایجاد معاونت قرآن و عترت در استان کردستان در تشکیلات جدید، افزود: از آثار قرآنی هنرمندان و فعالان عرصه قرآن از جمله چاپ قرآنی که توسط هنرمند برجسته استاد علی اشرف زانیار به رشته تحریر در آمده، حمایت شود. 

گلباغی با اشاره به وضعیت کارکنان حوزه مساجد استان، بیان کرد: بیشتر همکاران این حوزه بیش از چندین سال سابقه کار دارند که امیدواریم در آینده در استخدام ها و جذب نیروها تبدیل وضعیت شوند تا به عدالت نزدیک تر شویم.

وی عنوان کرد: در این استان بیش از سه هزار مکان مذهبی وجود دارد که سرانه آن 52 نفر به ازای هر مکان است در حالی که در کشور به ازای هر یک هزار و 20 نفر یک مکان مذهبی موجود است و این ظرفیت کردستان را نسبت به کشور بیشتر نمایان می سازد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری  مساجد استان کردستان اعلام کرد: تعداد 506 کانون و 1/2 کتابخانه عمومی در مساجد استان راه‌اندازی شده که 37 باب آن دارای فضای مناسب و قابل قبولی است و امیدواریم در آینده بتوانیم از اعتبارات نیم درصد شهرداری‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به مشکلاتی در رابطه با تخصیص اعتبارات به کانون‌های مساجد ادامه داد: در روستاها کار فرهنگی تنها از طریق کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد بنابراین تخصیص بودجه خاص به حوزه روستا باید مورد توجه مسئولان کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشوری باشد.

گلباغی افزود: لازم است تخصیص اعتبارات بیشتر در سال جاری جهت فعالیت کانون‌های مساجد در شش حوزه خانواده، جمعیت، سبک زندگی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: ضرورت دارد اعتبار جهت خرید آثار قلمی نویسندگان و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مساجد استان تخصیص یابد و هر کتابی که در استان تولید می شود به  کتابخانه های عمومی مساجد اهدا شود.

captcha