اصفهان شهر دوستدار سالمند معرفی شد
کد خبر: 3535508
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
استاندار اصفهان خبر داد:

اصفهان شهر دوستدار سالمند معرفی شد

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان با معرفی اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار سالمند، گفت: انتخاب شهر اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار سالمند امکانات، تسهیلات و تغییرات وسیعی را جهت رفاه و آسایش سالمندان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای سالمندان که به‌مناسبت روز جهانی سالمند برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تنوع برند برای شهر اصفهان زیاد است ولی برند اصلی استان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که اگر این برند وجود داشته باشد همه برندها زیر مجموعه آن خواهد بود برندهایی از قبیل شهر خلاق، شهر دوستدار ورزش، شهر کودک، شهر سالمند و ... در قالب تمدن و فرهنگ قابل تعریف است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه سالمندان باید همواره مورد تکریم، احترام و تعظیم قرار گیرند،گفت: برهمین اساس نیز باید فضای مناسب برای سالمندان وجود داشته باشد و همچنین با توحه به اینکه در حال حاضر گردشگری محور توسعه اصفهان است و گردشگران فرهنگی اغلب بالای ۶۰ سال سن دارند باید اعلام نماییم که اصفهان باید شهر دوستدار سالمند باشد.
زرگرپور با تاکید بر اینکه این عنوان نیازمند پروتکل و اقداماتی است، ادامه داد: برنامه‌ها، چارچوب‌ها و پروتکل‌ها باید احصا گردد و توسط دستگاه‌ها به اجرا در آید.
وی با تصویب مصوبه شهر دوستدار سالمند در این جلسه، افزود: باید نظارت شود که این کار به خوبی پیش رود چرا که این امر از منظر مقوله ی گردشگری نیز با توجه به نوع ورود گردشگر به استان اهمیت دارد.
مدیرارشد استان به بیان برخی مشخصات شهر دوستدار سالمند پراخت و گفت: خدمات حمل و نقل، امور اداری، شبکه‌های مخابراتی و ارتباطات رسانه‌ای، ساخت و ساز اماکن و طراحی معماری شهری، خدمات فرهنگی و بهداشتی در این شهرها باید به شکلی ارائه  شود که افراد سالمند بدون وابستگی یا با دریافت حداقل کمک از سوی دیگران بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در کنار فضاسازی شهری و حمل و نقل باید در نحوه رفتار شهروندان با سالمندان تحول اساسی صورت پذیرد، ادامه داد: ساخت و سازها  و چارچوب‌هایی در این طرح باید مورد اجرا گذاشته شود که اصفهان شهر دوستدار سالمند است و این طرح قدم بزرگی بود که در این راستا برداشته شد.
 زرگرپور اضافه کرد: این امر نه در کوتاه مدت بلکه باید در میان مدت و بلند مدت اجرایی شود و در نهایت همانطور که برای فرد معمولی تسهیلاتی قائل می‌شویم باید برای سالمندان نیز همان تسهیلات وجود داشته باشد.
وی  در ادامه با اشاره به اینکه در شورای شهر اصفهان یک سری امتیازات و امکاناتی تحت عنوان طرح منزلت برای سالمندان در نظر گرفته شده است، گفت: این طرح یکی از نیازها و مطالباتی است که مدت‌ها مورد درخواست سالمندان بود.
وی تصریح کرد: سالمندان می‌توانند در این طرح از امکانات رفاهی و جاذبه‌های تاریخی و همین‌طور امکانات ورزشی شهر با تخفیف و یا حتی رایگان استفاده کنند و همانگونه که نایب رئیس شورای شهر اعلام نمودند این طرح به اجرا در آمده است.
استاندار اصفهان با اشاره به مطالبه طولانی مدت سالمندان در خصوص ایجاد محلی برای گذراندن اوقات فراغت، اظهارداشت: خوشبختانه زمینه احداث این محل فراهم شده است و با کمک شهرداری در آینده بسیار نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.
وی فزود: این طرح در سه شهرستان استان از جمله آران و بیدگل و شهرضا افتتاح شده است و در شهر اصفهان نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و امیدواریم که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسید.
استاندار اصفهان در پایان گفت: همه ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که روزی به مرحله سالمندی خواهیم رسید و هر اقدامی در این زمینه برای خود و والدین‌مان مفید و موثرخواهد بود.
captcha