تأسی از امام حسین(ع) نقطه عطف کمال انسانی است
کد خبر: 3536161
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
بیگدلی:

تأسی از امام حسین(ع) نقطه عطف کمال انسانی است

گروه جتماعی: سخنران حرم رضوی تصریح کرد: انسان هرچه به کمال نزدیک می‌شود عواطفش قوی‌تر خواهد شد، امام حسین(ع) عدالت را در مهرورزی بین فرزندان خود نهادینه کرد، تأسی از ایشان می‌تواند نقطه عطف کمال انسانی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، امروز،  16 مهرماه، همزمان با سراسر کشور، دهمین همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای بیت‌المقدس اراک با حضور حجت‌الاسلام بیگدلی سخنران حرم رضوی و مداحی مسعود زمانی مداح بیت رهبری برگزار شد.
حجت‌الاسلام بیگدلی سخنران حرم رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهمین همایش شیر خوارگان حسینی در مصلای بیت‌المقدس اراک، والدین را به تربیت اسلامی توصیه کرد و گفت: خداوند متعال در آیات مختلفی در خصوص تربیت و تأثیر آن در زندگی تأکید کرده‌اند.
وی به آیه 15 سوره مبارکه تغابن استناد کرد و افزود: حضرت حق در این آیه از مال و اولاد به عنوان نعمت‌های الهی نام برده است که اگر بررسی‌های لازم در این آیات انجام شود مسیر درست زندگی مشخص خواهد شد.
حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: اگر بندگان متعهد، مال و اولاد را نعمت و در راه خدا بدانند و در مسیر الله از این نعمات استفاده کنند قطعاً نزد پروردگار پاداش عظیم خواهند داشت، فرزندان به عنوان امتحان الهی نیز ذکر شده‌اند که امید است همگی از این امتحان سرافراز بیرون بیاییم.
وی اظهار کرد: برای اینکه بدانیم اولاد چه ثروت باعظمتی است باید به دعای 24 و 25 صحیفه سجادیه مراجعه کنیم و بند بند این ادعیه کامله را پیاده‌سازی کنیم.  در دعای 24 صحیفه سجادیه توصیه‌هایی ویژه فرزندان آمده؛ خدایا به من مرحمتی کن که در برابر والدین خود همچون شخصی باشم که در محضر سلطان قرار می‌گیرد.
سخنران حرم رضوی همچنین به دعای 25 صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: اولین سخنان امام سجاد(ع) در این دعا این است که خدایا به واسطه این دعا فرزند مرا بازوی من قرار ده و به واسطه آنها خطاهای مرا جبران و زینت بخش محافل کن. والدین با تربیت درست باید در محافل به وجود فرزندان خود افتخار کنند، فرزندان نیز باید در همه حال مایه سرافرازی والدین خود باشد نه مایه سر افکندگی آنها.
حجت الاسلام بیگدلی در بخش دیگر از سخنان خود به بسته شدن پرونده اعمال پس از مرگ اشاره کرد و گفت: پس از مرگ پرونده بسته می‌شود مگر اینکه فرد از خودش صالحات و باقیات نظیر علم، بنا و فرزند صالح به جا گذارد، امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد اولاد را برای ایشان کانون محبت قرار دهد. با محبت می‌توان اختلافات را کنار گذاشت و زندگی سرشار از امید را زمینه‌سازی کرد.
سخنران حرم معصومه (س) تصریح کرد: انسان هرچه به کمال نزدیک می‌شود عواطفش قوی‌تر می‌شود، امام حسین(ع) عدالت را در مهرورزی بین فرزندان خود نهادینه کرد، تأسی از ایشان می‌تواند نقطه عطف کمال انسانی باشد.
سخنران حرم رضوی در پایان تصریح کرد: کودکان کمتر از 4 سال که از دنیا می‌روند نماز میت بر آنها واجب نیست فقط باید آنها را غسل داد و کفن کرد اما امام حسین(ع) بر پیکر حضرت علی اصغر(ع) نماز خواندند که این عمل اوج بندگی امام را می‌رساند.
captcha