عاشورا، زیباترین و خالص‌ترین جریان بشری است
کد خبر: 3536164
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

عاشورا، زیباترین و خالص‌ترین جریان بشری است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر از عاشورا به عنوان زیباترین و خالص‌ترین جریان بشری نام برد و ابراز کرد: امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا جریان ناب و زلال محمدی(ص) در طول تاریخ راه خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی رضایی، مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر، امروز، 16 مهرماه در مراسم شیرخوارگان حسینی که در بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه سال‌هاست بزرگ‌ترین جمعیت دوست‌داران ولایت، جریان اربعین را در نظر مردم و جهانیان پررنگ کرده‌اند، افزود: امروز محبان اهل‌بیت(ع) در سراسر دنیا به یاد طفل شش‌ماهه امام حسین(ع) و فرزند دلبند حضرت رباب در کربلا، به همراه نوگلان خود عزاداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) جریانی را شروع کرد و به پایان رساند که عاشورا نام گرفت، از عاشورا به عنوان زیباترین و خالص‌ترین جریان بشری نام برد و افزود: در کربلا همه خوبی‌ها با هرچه بدی بود، روبرو شد.
مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر، اسلامی کردن سبک زندگی مردم را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) در جریان عاشورا دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) به شهادت رسید تا جریان ناب و زلال محمدی(ص) در طول تاریخ راه خود را ادامه دهد.
حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی خواسته خدا است، به طوریکه آیه‌ای در قرآن کریم در این خصوص هست که می‌فرماید: «زندگی باید بر مبنای اسلام باشد»، افزود: زمانی جامعه اسلامی می‌شود که از خداوند و اهل‌بیت(ع) کمک بگیریم و لذا اگر عزاداری می‌کنیم بدین جهت است که با دین، اسلام و شئونات اسلامی آشنا شویم.
مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اگر قرار است دین‌دار باشیم، ابتدا باید دین را به خوبی بشناسیم، سپس به قوانین آن عمل کرده و از دین حفاظت کنیم همان‌گونه که علی‌اصغر(ع) برای این امر بر روی دستان اباعبدالله(ع) به شهادت رسید، گفت: اگر قرار باشد زندگی ما اسلامی باشد، ابتدا باید خودمان از دین بهره داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دین به سه رکن مهم تقسیم می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها احکام و مسائل شرعی است که خداوند بر ما واجب کرده است، بر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سه رکن دارد که مهمترین آن پرهیز از اسراف است.
مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر پرهیز از اسراف را جزو زندگی اسلامی دانست و عنوان کرد: بانوان به عنوان رکن اصلی در خانواده باید در این خصوص پیشرو باشند.
حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر ضرورت پررنگ شدن واجبات در خانواده، ادامه داد: اگر قرار باشد به سمت اسلام ناب محمدی برگردیم، باید حلال و حرام خدا را رعایت و مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه هر چند قرآن ما را به اتحاد و همبستگی دعوت می‌کند و جامعه جهانی بیشتر از ما متحد بوده و در جامعه دینی و اسلامی تفرقه بسیار شده است، افزود: باید به خودمان آداب اسلامی را یاد دهیم زیرا نمی‌شود انسان خود را رها کند و نسبت به دین‌دانی، دین‌داری و دین‌بانی، بی‌تفاوت باشد.
مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه باید احکام دینی را خوب بشناسیم و ضمن حفاظت از آن، پاسخگو هم باشیم، عنوان کرد: حسینه‌ها و تکایا باید سکوی پرش به سمت مسجد و نماز باشند.
حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه دین اسلام بر حضور در مسجد و خواندن نماز سفارش بسیار دارد، اظهار کرد: هر چقدر از دین اسلام که دین پاک فطری است، فاصله بگیریم چالش‌های زندگی بیشتر می‌شود.
captcha