ولایت، نقطه تلاقی قرآن و اهل‌بیت(ع) است
کد خبر: 3536194
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

ولایت، نقطه تلاقی قرآن و اهل‌بیت(ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه قزوین با بیان اینکه ولایت، نقطه تلاقی قرآن و اهل‌بیت(ع) است، گفت: دشمنان تلاش دارند تا با توطئه‌های خود میان ما و ولایت فاصله اندازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد:  استکبار جهانی برای اینکه با سیل مخازن نفتی کشورهای جهان اسلام، اقتصاد کشورهای بحران زده خود را آبیاری کند به دنبال تفرقه و انحراف در اصول و ریشه‌های انقلابی و اسلامی است.
وی افزود: ماه محرم و صفر بنا به فرموده امام راحل اسلام را زنده نگه داشته و به مانند سدی جلوی خطرات مختلف در طول تاریخ ایستاده تا همگان در مسیر درست قرار بگیرند.
عابدینی عنوان کرد: همه ساله شاهد هستیم که مراسم‌های ویژه امام حسین(ع) با ادب، شکوه و گستردگی بیشتر نسبت به سالیان قبل برگزار می‌شود و هر سال یک قدم به جلو برای گسترده شدن حیطه عاشقان حسینی حتی در میان اهل سنت و پیروان ادیان دیگر برداشته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نام حسین(ع)، محور وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر انسان‌های آزاده است گفت: دشمنان درصدد تغییر این فرصت بزرگ به تهدید هستند و تلاش می‌کنند تا با دور ساختن ما از اصل اهداف قیام عاشورا در این مسیر انحراف ایجاد کنند.
 وی تأکید کرد: استکبار جهانی برای اینکه با سیل مخازن نفتی کشورهای جهان اسلام، اقتصاد کشورهای بحران زده خود را آبیاری کند به دنبال تفرقه و انحراف در اصول و ریشه‌های انقلابی و اسلامی است.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید شعائر حسینی هر سال باعظمت بیشتر نگه داشته شود ابراز کرد: ولایت، نقطه تلاقی قرآن و اهل بیت است از این رو دشمنان تلاش دارند تا با توطئه‌های خود میان ما و ولایت فاصله اندازند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: کدخدا خواندن آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و باهوش خواندن سران ظلم و ستم در این هیاهوی جنگ میان کفر و اسلام، ظلم و خیانتی بزرگ به اسلام و انقلاب است.
وی بیان کرد: قیام و نهضت عاشورا هر ساله زمینه پرورش و آگاهی شیعیان و انسان‌های آزاده را فراهم و ما را برای مقابله با توطئه‌ها و آفات دشمن آماده می‌سازد.
این مسئول خطاب به هیئت‌ها و دسته‌جات حسینی یادآور شد: به رسم سالیان اخیر در صبح روز تاسوعای حسینی در خیابان شهدا جمع خواهیم شد و همایشی بزرگ از دلدادگان قمر بنی هاشم(ع) را در شهر قزوین برپا خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: عزاداران حسینی در این روز با حضور پر شور و یکپارچه در این مراسم، شکوه آن را هر چه بیشتر کنند.
آیت الله عابدینی افزود: همچنین نماز ظهر عاشورا که یادآور اقامه نماز اول وقت امام حسین(ع) در اوج حوادث عاشورا است، باید با حرمت و ادب فراوان به صورت جماعت خوانده و به باشکوه‌ترین نماز سال تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در باب لزوم برخورد قاطع با حقوق‌های نجومی افزود: باید با دریافت کنندگان این حقوق‌های غیرمتعارف و ظالمانه برخورد قاطع صورت بگیرد و تنها به یک تذکر ساده بسنده نشود.
امام جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه برخورد با این افراد از نمونه‌های بارز عدالت اجتماعی است تأکید کرد: باید اقشار مختلف مردم در کنار رهبر معظم انقلاب در مقابل این ظالمان ایستاده و نشان دهند که جامعه آماده عدالت علوی، حسینی و مهدوی است.
captcha