مقابله غرب یا تروریسم بیشتر شبیه به شوی تبلیغاتی است
کد خبر: 3540489
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
روحانی:

مقابله غرب یا تروریسم بیشتر شبیه به شوی تبلیغاتی است

گروه سیاسی: رئیس جمهور در نشست خبری به میزبانی شهرستان خمین به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و درباره موضع ایران در قبال تحولات منطقه تأکید کرد: موضع ایران در برابر تروریسم و جنگ عراق و سوریه همیشه روشن بوده، هیچ کشوری حق مداخله نظامی بدون اجازه کشور میزبان را ندارد و اینکه غرب شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهد بیشتر شبیه به یک شوی تبلیغاتی است و آنها علاقه‌ای به پایان تروریسم در منطقه ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، در نشست خبری که امروز، سوم آبان‌ماه به میزبانی بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد گفت: شهرستان خمین دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی است، این شهرستان باید به عنوان قطب گردشگری کشور شناخته شود.
وی ادامه داد: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ داشتیم و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است، استان ظرفیت فعال‌سازی صنایع خود را دارد این استان علاوه بر شرایط خاص جغرافیایی و منابع زیرزمینی در حوزه صنعت نیز زیرساخت‌های خوبی دارد و در بخش کشاورزی نیز باید بهینه‌سازی کنیم و از نوآوری به ویژه در حوزه آبیاری استفاده کنیم.
رئیس جمهور افزود: تالاب میقان اراک باید احیا شود و بررسی شود که چه گیاهانی با توجه به شرایط تالاب و آب شور آن توان ماندگاری دارند، با احیای این تالاب بخشی از مشکلات ریزگردها نیز حل می‌شود البته مشکل ریزگردها خاص استان مرکزی یا کشور  نیست بلکه به خارج از کشور نیز مربوط می‌شود ما تلاش می‌کنیم این مشکل را در بیرون از مرزها نیز حل کنیم.
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: در حوزه گردشگری باید ظرفیت استان شکوفا شود، استان مرکزی، استان آفتاب انقلاب است، آزادگی و استقلال از این استان طلوع کرد و هنوز گرمای آن در سراسر کشور احساس می‌شود، امروز در خمین متوجه شدم که خوشبختانه بانوان نسبت به گذشته با نشاطتر شده‌اند به طوری که واکنش آنها در مراسم سخنرانی پرشورتر از آقایان بود.
رئیس جمهور تأکید کرد: مسئله بیکاری بانوان باید برطرف شود و در جامعه مشارکت داده شوند که خوشبختانه بخشی از آن حل شده است ولی همچنان باید ادامه داشته باشد. استان در زمینه حمل و نقل مشکلات جدی دارد که بخشی از آن در سفر استانی حل شده و برخی نیز با افتتاح پروژه بزرگراه اراک به خمین برطرف خواهد شد. در این سفر 54 طرح و پروژه افتتاح شد یا شروع به کار کرد، 915 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است که مقرر شد رئیس برنامه و بوجه مجدداً برای بررسی اعتبارات این پروژه‌ها سفری به استان داشته باشد.
به گزارش ایکنا در ادامه این نشست نمایندگان جامعه خبری استان از رئیس جمهور سؤالاتی پرسیدند:
مهدی غلامی به عنوان نماینده روزنامه‌های استان مرکزی پرسید: کارشناسان استان اذعان دارند که درآمدهای استان مرکزی بیش از بودجه‌ای است که به آن تخصیص داده می‌شود آیا بهتر نیست درآمد استان به خود استان برگردانده شود؟ همچنین ما 3 هزار واحد صنعتی داریم که دفتر مرکزی آنها در تهران است آیا نباید این دفاتر در استان مستقر شوند؟
رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال گفت: نه تنها درآمد استان مرکزی بلکه درآمد کل استان‌ها به خزانه واریز می‌شود و در قالب بودجه به مجلس تقدیم می‌شود و این خود نمایندگان هستند که باید اعتبارات مورد نیاز استانی را بگیرند، استاندار و نمایندگان استان باید از حقوق استان در مجلس دفاع کنند و تلاش کنند اعتبار بیشتری برای استان بگیرند. به عقیده بنده باید دفتر واحدهای صنعتی در خود استان مستقر باشد اما برخی موانع در این راه وجود دارد از جمله بحث حمل و نقل و تهیه مواد اولیه.
احمد محمدی به نمایندگی از هفته نامه‌های استان  پرسید: با توجه به تکثر واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در استان، دولت چه نگاه ویژه‌ای به استان مرکزی دارد؟
رئیس جمهور در پاسخ گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی است ما در هیئت دولت اعتبار ویژه‌ای برای این واحدها در کل کشور در نظر گرفته‌ایم و مقرر شده سیستم بانکی اعتبارات لازم را به این واحدها تزریق کنند، 16 میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط در نظر گفته شده است.
آذر اسنفدیاری به نمایندگی از خبرگزاری‌های استان پرسید: این استان با موضوع افزایش آمار سرطان مواجه است ولی تاکنون اقدام پژوهشی برای بررسی تأثیر آلایندگی‌ها بر مردم اراک به ویژه در حوزه سرطان‌زایی انجام نشده است یکی از دلایل آنهم عدم تخصیص بودجه است آیا دولت در زمینه تأثیر صنایع آلاینده بر سلامت مردم اراک تدبیری دارد؟
رئیس جمهور در پاسخ گفت: شایعه‌ای وجود دارد که در استان مرکزی سرطان به دلیل وجود آلایندگی‌ها رو به افزایش است اما به قول شما هنوز این امر مورد بررسی قرار نگرفته است که متأسفانه این یک نقص است، به طور قطع آلودگی هوا رابطه مستقیمی با سلامت دارد برای کاهش این تأثیر دستور دادیم نیروگاه شازند و پتروشیمی کشور به جای سوخت مایع از سوخت جامد استفاده کنند.
 رئیس جهمور افزود: همچنین ناوگان حمل و نقل باید به روز و نوسازی شود در بازدیدی که از آلومینیوم‌سازی استان داشتیم مقرر شد 120 میلیارد تومان اعتبار برای صنعت آندسازی به علاوه 50 میلیون دلار تسهیلات و در مجموع 300 میلیارد تومان به آلومینیوم‌سازی اختصاص داده شود و این شرکت بخش‌های قدیمی خود را در 24 ماه آینده به بیرون از اراک یعنی خیرآباد منتقل کند.
محمد غلامی از صدا و سیمای استان نیز درباره موضع ایران در قبال تحولات منطقه و جنگ در کشورهای همسایه و پایین بودن تخت‌های بیمارستان در استان پرسید که رئیس جمهور پاسخ داد: موضع ما همیشه در برابر تحولات منطقه روشن بوده، کشورهای خارجی حق مداخله نظامی بدون هماهنگی کشور میزبان را ندارند حضور ایران در سوریه یا عراق نیز با هماهنگی و موافقت این کشورها انجام می‌گیرد.
وی افزود: بحث ترورسیم در منطقه بسیار مهم است ولی متأسفانه غرب با وجود اینکه شعار ضد تروریسم سر می‌دهد علاقه‌ای برای پایان آن در منطقه ندارد، فعالیت‌های آنها در برابر تروریسم بیشتر شبیه به یک شوی تبلیغاتی است تا اقدام واقعی. غرب به ویژه آمریکا با توجه به توان نظامی و امکاناتی که دارد می‌تواند سران تروریسم به ویژه داعش را نابود کند اما با وجود اینکه همین تروریسم گریبان خود اروپا را گرفته، علاقه‌ای برای پایان دادن به آن در منطقه ندارند.
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات پزشکی در کشور گفت: در این سفر  121 میلیارد تومان برای بهداشت و درمان استان اعتبار اختصاص داده شد، بودجه درمانی در کل کشور کم است و در جلسات متعددی که با مسئولان بهداشت و درمان داشتیم این دغدغه‌ها بیان شد، بیمارستان‌های کوچک صرفه مالی ندارند و وزارتخانه نیز به دنبال ساخت بیمارستان‌های بزرگ در کل کشور است.
حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: کلیت این طرح مورد تأیید دولت است، طرح اولیه افزایش 20 هزار تخت در کشور بود که با 10 هزار تخت آن تاکنون موافقیت شده است اما در این زمینه آنچه مهمتر است جذب سرمایه برای تجهیز این بیمارستان‌هاست که دولت برنامه‌هایی نیز برای برگشت هزینه‌های ساخت بیمارستان‌های بزرگ در کل کشور دارد.
captcha